Vraćamo se nazad u 10. mjesec 2022. godine, kada je pala odluka da se kupuje drugi oldtimer, a da se crni 735i stavlja u prodaju. Jednostavno nije imalo smisla ulagati u taj auto, priča bi izašla s ogromnim financijskim izdatkom i opet to ne bi bio auto 100% kako treba biti. Samo par informacija što je sve trebalo napraviti izvana da bi se auto doveo u stanje barem blizu tvorničkog:
Sigurno bi tu bilo još stvari koje nisam nabrojao jer se najviše toga vidi kad se auto ogoli. Samo ovo bi, po procjeni majstora, bilo oko 7000 eura. U interijeru je bilo isto mnogo toga – obnova kože, obnova tapecirunga, drvenih obloga, pričvršćivanje raznoraznih dijelova interijera s originalnim rješenjima, popravljanje zakazale elektronike itd. Uglavnom bi to bilo jako puno posla i potraga za novim autom mogla je započeti.
Zovem prijatelja Dejana koji je izvrstan poznavaoc rabljenih vozila i kažem mu što tražim. Nije se složio s cifrom koju sam mislio dati (10 000 eura) te je rekao da za pravi primjerak moramo podignuti iznos za još par tisuća. Nevoljko sam to tek kasnije prihvatio, ali sam u međuvremenu shvatio da se za pravi primjerak mora odvojiti dobra suma novca. S obzirom da je bilo malo dobrih E32 na oglasima, čak smo i jedno vrijeme tražili E38, s obzirom da mi se taj auto isto poprilično sviđa te ima svoje kvalitete. Nakon nekoliko dana traženja, prvi polukandidat se pokazao – BMW 728i E38. Redizajn linija iz 2000. godine sa solidnom opremom i solidnim stanjem. Ipak, što ga više gledamo, to nekako pada želja za njim. Prijatelj Dejan je suptilno rekao da moramo tražiti dalje, da to nije ono što tražim. Fotografija primjerka kojeg smo gledali:
Nailazimo na V8 730i E32, ali u poprilično visokoj cifri, pa smo ipak malo pričekali da vidimo hoće li se pojaviti nešto drugo. Bio je još nekakav prolazni E38 koji je brzo otpao radi skrivene hrđe, a nakon toga došao je jedan konkretan E32. RIječ je bila o redizajn modelu 740i iz 1992. godine s nešto malo manje od 200 tisuća kilometara na satu. Izuzetno dobro očuvan je bio s vrlo dobrom opremom. Nažalost, bio je rezerviran, a na kraju i prodan nakon nekoliko dana, pa je potraga vrlo brzo nastavljena u nadi da će nešto doći.
I napokon se ukazao on, E32 u svom najboljem izdanju, s prekrasnim V12 motorom i stanjem kakvom bi zavidjeli neki novi automobili danas. Dejan je odmah rekao, ako sam spreman za takav podvig, ovo je auto koji se odmah kupuje. I zaista, bio je stvarno primjetno bolji od svih koje smo do tada bili pogledali. Nevjerojatna razina opreme, relativno mala kilometraža, sjajna očuvanost, dokumentirana povijest auta i blizina vlasnika mom prijatelju bili su okidač za instant kupnju. Bilo je tu i malo straha od V12 motora, no rekao sam “nek ide život”. Samo pogledajte ove fotografije i recite da ga vi ne biste kupili.
To sad više nije bilo pitanje uzeti ga ili ne, već kad što prije otići po njega i na koji način. Bilo je tu raznih verzija prijevoza, kemijanja na “najjače”, no ipak je izbor pao na autobus do Stuttgarta, što je svakako bila najteža opcija, no dobro, nisam starac, izdrži se sve. S nestrpljenjem sam iščekivao taj put, pripremao garažu za novi E32 i jedva čekao da se netko javi za stari 735i ne bi li slučajno ispario dok mu ne dođe gazda. Naravno, ljudi se nisu tukli za taj auto, no o tome ćemo u idućem članku, kao i o samom putu te dovoženju ovog prekrasnog povijesnog primjerka u Hrvatsku.
Morate biti registrirani i logirani za komentiranje.
Registracija traje 15 sekundi, a pomaže nam da portal zadržimo civiliziranim i kvalitetnim. Hvala.
Opet meni puno, sad i kad sam vidio spisak.
Pa nismo u Švicarskoj/Norveškoj/Luxemburgu 😁
Doduše, vidim spominješ stakla i kedere…..
Međutim, bilo to puno ili malo, bilo to 3k ili 5k ili 7k eurića, spisak je poveliki i shvatam da se to nije isplatilo, te bi i ja postupio kao i naš @Explorer
A ova V12-ka je pravi “lutak”. 😍
Evo onda jedan zadatak za tebe – pogledaj koliko koštaju novi kederi za sva stakla. Sve će ti biti jasno onda. Vjeruj mi, cifra nije napuhana.
Da da, ovaj V12 je skroz nešto drugo, pravi auto za doživljaj vremena u kojem je proizveden.
Vidim da je @Damir na drugom članku napisao da je keder (trenutno) 444 eur.
Kakav je to keder?
Od zlata? 😁
“Originalni”, prva ugradnja….????
Ne može biti, ne proizvodi se više, jel tako? 🤔
Auto se prestalo proizvoditi 1994. godine, a prema propisima, proizvođač je dužan obezbijediti rezervne dijelove 5, 10, koliko ono godina (čisto sumnjam da je više od 10) nakon prestanka proizvodnje auta. Definitivno ne 27-28 godina od prestanka proizvodnje.
A ako i postoji nekakav keder koji potpada pod kategoriju “originalni” i ako košta 444 eur, onda nećeš uzeti taj, već uzmeš zamjenski koji je 70 eur.
Ima još uvijek dosta origjnalnih dijelova za kupiti, stare zalihe i ostalo.
Za E32 su se dijelovi proizvodili do 2005. godine, što je dosta dobro.
Eh ne, ne ide to tako, zamjensko ovo, zamjensko ono, ne ispada onda auto kako treba i moraš češće mijenjati dijelove radi nekvalitete. Ide se na originalnu ugradnju ili proizvođača koji je radio taj dio, eventualno neki drugi kvalitetniji proizvođač za kojeg se zna da to dobro radi. Sve od zamjenskih dijelova za visoku klasu, a koji su znatno jedtiniji, to ništa ne valja.
Ma sve jasno, ide se što više na originalnost, slažem se.
Međutim, keder je “guma” (kad smo se već dohvatili kedera), a znaš šta se dešava sa gumom koja stoji duže vremena.
Ima zamjenskih dijelova vrlo kvalitetnih, a nisu cjenovno ono, da te izuju iz cipela….
Kako god, slažem se ja s tobom da nije bilo isplativo ulagati u taj konkretni 735, sve i da je manja cifra.
To je bilo kao situacija u ekonomiji kada gubitak prelazi vrijednost kapitala.
Ovdje “gubitak” predstavljaju ulaganja u auto (7k, odnosno 10k eur), a “kapital” ono koliko si ga platio (4,5k eur).
Da, to je istina što se tiče gume, međutim, kako su originalne ili kvalitetne gume napravljene od vrhunskih materijala, pogotovo u ono vrijeme, kad je u vrećici i bez dodira sunleva svijetla, to može trajati zaista jako puno. Kupio sam s ebaya neke originalne dijelove koji su proizvedeni još 80-ih, pa to je nenadmašna kvaliteta, strašno kako djeluje da je to sve relativno svježe proizvedeno.
Ma da, plaćen 4 tisuće na kraju, pa ta ulaganja i ono što je uloženo već, premašuje vrijednost ovog novog debelo. A ipak motor konstruiran još krajem 60-ih, auto s dvostruko više kilometara, s puno puno manje opreme i da dalje ne nabrajam.
…fantastičan….to se zove očuvan auto i to je način kako se živi s njim od kupovine…dakle prvo čestitke prvom(i ostalim ako ih je bilo više) vlasniku a po ovim člancima vidim da ćeš i ti se odnositi onako kako spada…
…govori ti jedan koji je sa svojom alfom svaki dan ‘razgovarao’ prve 3 godine…
Bilo je mnogo vlasnika, ja sam 6. po redu 🙂
Nema straha za održavanje auta, samo ću reći da sam ga na nekim mjestima doveo u još bolje stanje negoli je prikazano na fotografijama.
Ako se smije znati koja je Alfa bila u pitanju? Inače, rado bih ugostio jednu Busso Alfu kod sebe, atmosferac naravno.
…ma nikakav problem… imao sam 156 2.5 V6 Sportwagon (tzv đurđu, mislim da je bila jedina giugiaro redizajn V6 u hr u to vrijeme)…2005g., kupio sam ju 2010. i prodao 2019., nažalost od 2015 (krajem 2014 sam dobio kćer) sam ju trebao već prodati ali nisam. Ona je 2015 zapravo trebala postati treći auto, no nisam si to mogao priuštiti pa sam sam sebe mrcvario još 4g dok je nisam prodao. Inače nisam imao nikakvih većih problema do redovnog održavanja ali sam ju od 2015 zapustio i vozio jako malo (mislim 15000km u 4g) pa je ‘propala’…srećom novi (stari- čovjek od koga sam ju kupio ju je uzeo nazad, postali smo prijatelji u međuvremenu i dandanas se šalimo moja-tvoja alfa) vlasnik ju kompletno restaurira tako da mi je duša iako ranjena na mjestu…uskoro bi trebala biti kao nova…