Nakon što je splasnulo ono početno uzbuđenje oko novog oldtimera, koji je zaista prezentirao taj model u punom svjetlu, krenuo sam pregledavati auto u detalje i pronalaziti nedostatke, kojih naravno ima svaki auto. Ovdje ih je bilo zaista minimalno, a ustvari je nevjerojatno koliko je očuvan i kako do današnjeg dana to izgleda svježe, kao da je barem tri puta mlađi auto, ako ne i više. Iznenadio me i nivo higiijene automobila koji je bio na vrlo visokom nivou, pa sam uz svoje manijakalno pranje ovdje gotovo ostao bez posla.
U međuvremenu, crni 735i je došao do kraja puta u mojem vlasništvu. Rastanak nije bio emotivan, čak je bio poželjan i s moje strane jedva dočekan. Novi vlasnik upoznat je s nedostacima auta te ga je na kotačima odvezao do metropole. Ovako je izgledao u trenutku prodaje:
Adio starom, vraćamo se novom. 750i dolazio je isključivo s automatskim mjenjačem, što je kod svih drugih modela u početku proizvodnje bila doplata. No, dodatne opreme na ovom autu ne fali, zanimljivo je izdvojiti par stvari koje ima, a lista je povelika:
Ima toga još mnogo, ali ovo je možda najviše znakovita oprema za tako davno vrijeme kao što je 1992. godina. Isto tako sva oprema na autu radi, što je pomalo iznenađujuće budući da dosta novijih auta zna imati problema s elektronikom. S obzirom da popravaka trenutno nema, gledam što bih na autu mogao unaprijediti. Odmah mi je na pamet palo da bi bilo zaista lijepo da se auto izgledom vrati na tvorničko stanje. Kao što se vidjeli na prethodnim fotografijama, na njemu nisu bile serijske felge, već Maxilite verzija Alpina izgleda. Bile su za col veće od serijskih (koje su 15″), imale su gume krivih dimenzija (225/50r16 umjesto 225/55) te to nije funkcioniralo na najbolji način. Mislim da EDC tu nije mogao doći do izražaja, tj. njegova funkcija, budući da je falilo mnogo profila kojeg u serijskoj dimenziji 225/60r15 ima na pretek.
Krenula je potraga za njegovim serijskim felgama, style 4, koje su na njemu bile kad je isporučen prvom vlasniku 1992. godine. Našao ih je moj prijatelj Damir, koji živi u Njemačkoj, te obavio svu logistiku i prijevoz do Hrvatske, na čemu sam mu neizmjerno zahvalan. Dok se to sve odvijalo, odradio sam učlanjenje u oldtimer klub, gdje se mora izraditi nova registracija za vozilo, pa je sedmica dobila i prikladnu oznaku: ŠI-PV-750. To mi taman nekako nadopunilo stražnji dio, budući da nije bilo nikakve oznake osim BMW loga. Sad kad smo sve to uskladili, bio je spreman i za svoj prvi oldtimer susret. Održan je u Šibeniku na uskrsni ponedjeljak, a kako je to izgledalo, pogledajte na fotografiji.
Nakon susreta na red je došlo mijenjanje akumulatora, budući da je za upravo spomenuti događaj zakazao te jedva pokrenuo gladni V12. Slijedilo je još odraditi mali servis, a iščekivanje njegovih originalnih felgi privodilo se kraju, budući da je kolega Damir dolazio doma na godišnji odmor. Gume su već bile spremne, samo ih je bilo potrebno srediti prije montaže na auto. Nakon obavljanja noćne primopredaje (budući da sam tada išao prema Zagrebu), jedva sam čekamo jutro da ih detaljno pregledam i operem. Bile su u iznenađujuće dobrom stanju, no trebalo im je jedno ribanje kako bi ponovno zasjale. Fotografije prije i poslije da se vidi kako su ispale.
Nakon montiranja njegovih standardnih 15″ felgi bila je potpuno drugačija vožnja. Primjetno udobnije, EDC je više dolazio do izražaja je je za mene to bio onaj izgled auta kakav sam zamišljao.
Sad je to bilo to što se tiče mojih želja u vezi estetike, sada preostaje voditi brigu o autu i voziti ga barem nekoliko puta mjesečno da ne stoji predugo. Kako je vrijeme odmicalo i kako sam dublje proučavao mehaniku, primijetio sam da neke stvari nisu u najboljem redu. Ono što sam mogao sam, to sam napravio, no za neke stvari neman niti znanja niti vremena. kako je kod nas vrlo teško pronaći pedantnog mehaničara koji zna svoj posao, moralo se potegnuti vrlo daleko jer drugog rješenja nisam vidio. S obzirom da je Borko Cvejić pokrenuo YouTube kanal Budući klasici gdje pokazuje kako radi mehaniku na raznim automobila, to mi se učinilo kao najbolje opcija. Isplanirao sam nekakav turistički put gdje bi posjet njegovoj radioni bio koliko toliko usput. U sljedećem, ujedno i posljednjem, obarđujem cijeli put, kako je sve prošlo i kakav je auto poslije opsežnog popravka.
Morate biti registrirani i logirani za komentiranje.
Registracija traje 15 sekundi, a pomaže nam da portal zadržimo civiliziranim i kvalitetnim. Hvala.
…mene zapravo jedino malo čudi kako je to bila perjanica bmw-a tada a dolazila je na tako ‘malim’ felgama…jest da je to drugo vrijeme ali moram primijetiti da je u to vrijeme alfa 164 (za razliku od crome, theme i saab-a 9000) u jačim motorima dolazila sa 16 cola felgama…novi detalj kojeg se nisam sjećao je doduše soft close gepek i edc…mislio sam da je to kasnije došlo…
Nije bilo potrebe za većim kad je to isključivo radi šminkanja, to su u BMW-u i izjavili krajem 80-ih kad su radili M5 druge generacije. Mislim da je pisalo da su 16 ili 17″ maksimum što se tiče funkcionalnosti, da je sve ostalo iznad toga radi estetike.
Soft close je došao na redizajn modelu, a EDC je predstavljen još 1986. godine kad je model predstavljen. E32 je, koliko se sjećam, BMW s najviše inovacija i stvari u kojima je bio prvi u svijetu. Trebao bih iskopati podatke o čemu je točno riječ – prvo mi na pamet padaju ksenon svjetla, leća za prednje farove, guma koja se stegne oko prozora kad se staklo zatvori (radi bolje izolacije vanjske buke) itd.
…. “pa je sedmica dobila i prikladnu oznaku: ŠI-PV-750. To mi taman nekako nadopunilo stražnji dio, budući da nije bilo nikakve oznake osim BMW loga”…
Evo mini-mala nadopuna o “prepoznavanju”..
dakle “siguran znak raspoznavanja” spec. na stražnjem dijelu… (barem za donekle upućene) “dupli top” auspuh, “četvrtastih” cijevi – u takvom obliku išlo isključivo na 12 cil. / 750i 🙂
Da, tako je. Ustvari, mislim da je to jedini znak po kojem se sigurno može reći da je neki E32 750i.
740i je potpuno isti izvana osim auspuha, čak oba ta modela imaju odvode zraka za hlađenje kočnica ispod maglenki, dok to recimo 730i s V8 motorom nema.
Postojale su i tri konfiguracije auspuha – kockasti je išao za 750i, okrugli veliki za 740i, a okrugli mali za sve ostale modele, dakle za 735i i za 730i V8 i 730i s rednim šestakom.