autopuls dio troškova podmiruje prikazom reklama i donacijama. Reklame nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Što je mali servis?

Marko Rakić

Korisnički panel

Registriraj se

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portali su toliko posjećeni da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Mali servis je mijenjanje motornog ulja u zadanim vremenskim intervalima, bilo tvorničkim ili individualnim. Uz ulje je preporučljivo promijeniti i filter ulja, pa tako mijenjanje ove dvije komponente čini osnovni mali servis.

Održavanje automobila osnova je pouzdanosti. Ako želite imati pouzdanja u automobil i vozite duge relacije, pravilno i kvalitetno održavanje je prijekopotrebno. No, nije dovoljno mijenjati samo ulje i filter ulja, postoji još nekoliko komponentni koje se mijenjaju. Prošireni mali servis obuhvaća promjenu filtera zraka, kabine i goriva. Ove tri komponente se ne mijenjaju tako često (neki ih nažalost nikad ne promjene), ali važan su dio cijelog sustava i nije ih dobro zanemariti. Proći ćemo ukratko sve komponente koje obuhvaćaju mali servis.

Motorno ulje – Danas se uglavnom koriste sintetska ulja, a u manjoj mjeri polusintetska i starija mineralna ulja. Svako ulje ima viskozitet te ispunjava određene norme, preko kojih možete znati ide li određeno ulje u vaš automobil. Velika većina zna kako izgleda gradacijski broj (npr. 10W40), no malo tko zna što ti brojevi predstavljaju. Prvi broj prikazuje podmazivanje u hladnim uvjetima (ispod -15), a tu su najbolja ona s oznakom 5W.. ili 0W.. Slovo W označava winter. Broj iza oznake W govori o tome kako se ulje ponaša na visokim temperaturama. Za naše prostore najbolje su oznake 40, a 30 se može koristiti u nešto hladnijim krajevima gdje nema sparnih ljeta. Mišljenja o tome kad treba promijeniti ulje veoma su podijeljenja, ali jednom godišnje bi bio nekakav minimum kvalitetnog održavanja ukoliko ne radite veliku godišnju kilometražu. Opširniju temu samo o motornim uljima obradit ću uskoro.

Filter ulja – Služi da ulje dolazi čisto u motorni prostor te da adekvatno podmazuje sve mehaničke dijelove kako bi se cijeli sklop što bolje očuvao. Problemi koji se javljaju kad se filter ne mijenja redovito su veće habanje motora, povećana potrošnja ulja, a moguće je i curenje.

Filter zraka – Mnogi su u zabludi kada misle da je filter zraka dovoljno samo propuhati i vratiti nazad. Filter se vremenom začepljuje i ne možete ga tek tako očistiti kompresorom, s razlogom svaki dio ima svoj vijek trajanja. Od svih filtera, ovaj i filter kabine su najviše zanemareni. Posljedice starog i začepljenog filtera zraka su manja snaga motora i veća potrošnja goriva jer vozač pritiskom na papučicu gasa ne dobiva željenu snagu.

Filter kabine – sav zrak koji kroz ventilacijske otvore ulazi u kabinu vašeg auta prolazi upravo kroz ovaj filter. Zaustavlja prašinu, dim, pelud i ostale tvari kako bi zrak u autu ostao čist, a potrebno ga je češće mijenjati u automobilima koji imaju klima uređaj. Filter kabine najbolje je promijeniti poslije ljeta, budući da tada najviše strada. Problemi koji se javljaju nakon višegodišnjeg korištenja istog filtera su neugodan miris iz ventilacijskih otvora i teže odmagljivanje stakala, odnosno češće zamagljenje.

Filter goriva – Služe kako bi eventualne nečistoće iz goriva zaustavili te spriječili gomilanje stranih tvari u samom motoru. Osim što odvaja nečistoće i zalutale komadiće, ima odvojeni spremnik za vodu, budući da još uvijek postoje benzinske postaje koje nemaju dovoljno kvalitetno gorivo, ili nažalost muljaju te stavljaju nedozvoljenu količinu vode u dizel ili benzin.

Preporučljive marke za sve navedene filtere su Mahle, Mann, Hengst, Bosch, Fram, Purflux, Knecht i vjerojatno još poneka marka koja nije spomenuta. Ova preporuka nije garancija da ćete biti zadovoljni kupljenim dijelovima, ali velika većina korisnika zadovoljna je proizvodima ovih marki.

Kakve su vaše preference oko obavljanja malog servisa?

Marko Rakić
Pulsmedia autor
131 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

10 komentara

  1. Alfa Romeo limitmaker1 Prikaži

    …auti su ‘potrošna roba’ i shodno tome zahtjevaju održavanje…osobno bilo bi lijepo jednom godišnje barem ulje i filter zamijeniti…danas se lako nađe na internetu što proizvođač preporučuje zamijeniti na koliko km i nakon koliko godina ako se ne ide u ovlašteni servis…moj savjet je SAČUVATI sve račune bez obzira gdje si i kada si radio nešto…povijest održavanja je jako bitna ukoliko auto koji imate nije namijenjen drobilici nakon vas…uvijek je bolje kupiti manji auto i normalno ga održavati nego jači i veći a krpati ga samo da ide…

    • BMW Marko Rakić Prikaži

      Stvar je u tome što je danas osnovno održavanje auta jeftinije nego ikad, i štediti na takvim stvarima zaista nema uporište.
      Za neke automobile se može napraviti kompletan mali servis za oko 100 eura, pogotovo male gradske gdje su dijelovi doslovno bagatela.

    • Skoda Frantic Prikaži

      Samo domaćinski.
      Obavezno jednom godišnje bez obzira koliko prešao.
      A prelazim max. 12000km, većinom oko 10000km.
      Svi filteri i ulje, naravno.
      Po potrebi, ako se ukaže noš nešto, što ne zahtijeva previše vremena.
      Kao što kaže kolega, sve račune čuvam.
      Čak ih i kopiram, u slučaju da se ona trakica izliže. 😁
      A čuvam i račune od nekih stvari tipa metlice brisača (naravno, dok ne kupim nove).

      • Peugeot senna66 Prikaži

        godišnja kilometraža kao i moja, benzin ili dizel?

      • Skoda Frantic Prikaži

        Ma dizel.
        Ipak smo na Balkanu, jel? 😆
        Stara raga 1,9tdi.
        Uzeo bi ja rado benzinca.
        Ali je mali izbor polovnih turbo-benzinaca.
        A i kome to prodat poslije (Jbte to, neću benzinca, hoću TDI-ja, razumiješ). 🤣
        A u BIH, pretpostavljam i većinom na balkanu, najbolje idu Passat, Golf, Ocatvia (ja ne bi nikad platio Golfa skuplje, pored “žive” Octavie), Renaulti, Peugeoti, Opeli,…., naravno, prvo se gledaju dizeli.

  2. Peugeot senna66 Prikaži

    Odradim sve ono što mi moj mehaničar preporuči, bez previše filozofija jer to nije toliko skupo.

    Pohvale za teme. Vidim da su neke teme usmjerene i na one (kao ja npr.) koji imaju tek neka osnovna ili nikakva znanja o autima, pa se da naučiti dosta toga.

    • BMW Marko Rakić Prikaži

      Ja sam sa svojim mehaničarem vrlo dobar, pa iako on zna puno više od mene, postoje stvari koje mu promaknu ili ne zna, pa ga onda uputim ako znam to, i to je skroz u redu, ne može netko sve znati.

      Hvala kolega, drago mi je što te vidim ovdje. Cool da imamo i Mitsubishi guya 😀

      • Peugeot senna66 Prikaži

        Mitsubishi Lancer Evo mi je još kao djetetu zapeo za oko kao najdraži auto pa mi je to nekako glavni sinonim za japanska vozila koja obožavam. Ne nužno Mitsubishi guy, već japanci + Hyundai/KIA. Oduvijek su mi nekako ta vozila bila privlačna izgledom, a pogotovo današnji.

      • BMW Marko Rakić Prikaži

        Sjećam se kao jučer da je bilo, Lancer evolution X concept, 2005. godina kad je 24sata počeo izdavati priloge 24auto, na naslovnoj stranici onaj prekrasni crveni primjerak. Da su bili hrabri, i danas bi bio atraktivan, ovako je ispao mlak i nekako bez karaktera.

  3. Volvo Votka Prikaži

    Ja oduvik livan mobil 1 jer mi se čini nekako najdeblje za ovu moju staru ragu.