Za serijal James Bond oduvijek su se vezivali skupi ekskluzivni automobili, a neki od najpoznatijih su Aston Martin DB5, Lotus Esprit i BMW Z8, sve redom danas klasici i vrlo traženi kao rabljeni automobili. Kad se u obzir uzmu svi serijali, uvjerljivo najčešće korištena marka je Aston Martin. U nastavku Casino Royale, koji je izašao 2006. godine, kao auto Jamesa Bonda pojavio se Ford Mondeo, tada potpuno novi model tek nedavno prikazan na sajmu automobila u Parizu iste godine.
U pitanju je, naravno, bio najsnažiji model oznake ST, a to je označavalo 2.5 redni petak s 220 KS, ustvari nasljednik MK dvojke gdje je vršni motor bio 3.0 V6 s par konja više od gore navedenog. Ali, zašto je baš Ford Mondeo dobio ulogu u Casino Royale nastavku? Zašto baš jedna klasična limuzina D segmenta koja ni po čemu nije bila posebna u odnosu na svoju konkurenciju?
Zbog tadašnje povezanosti Ford Motor Companya i serijala (jer je tada Aston Martin bio pod palicom Forda), bilo je za očekivati da će ponovno biti nekakav Aston, no producentima se toliko svidio novi Mondeo da su predložili da ga se ubaci u film. Naravno da je to sjelo Fordu kao budali šamar, iako su i sami očekivali nešto u tom smjeru, jer su silno htjeli izreklamirati novi model koji je pokupio mnogo pozitivnih kritika nakon predstavljanja. Gledatelji su također pozitivno reagirali na novi Mondeo, što je bila fantastična situacija za Ford i promociju nove limuzine. Pokazala je to i prodaja, gdje je bio dugo godina jedna od najbolje prodavanih limuzina D segmenta.
Kako i priliči takvom modelu, u interijeru je bila full oprema s vjerojatno svim mogućim dodacima. Posebno notu davala je svijetlo smeđa koža s crnim detaljima na sjedalima, a time su bili presvučeni i volan i ručica mjenjača. Na središnjoj konzoli postavljen je veliki ekran s navigacijom, dok je prošireno putno računalo krasilo prostor komandne ploče. U videu ispod pogledajte jedan od isječaka u filmu gdje se pojavljuje Mondeo.
S obzirom da je motor u ovom Mondeu redni petak, poslušajte kako lijep zvuk dolazi iz njegovih ispušnih cijevi. I inače je poznato da redni petaci, iako rijetki, imaju izvrstan zvuk i vrlo su cijenjeni.
Video ubrzanja do stotke ne ostavlja bez daha, no Ford s Mondeom nikad nije ni ciljao na nekakve brutalne performanse.
Morate biti registrirani i logirani za komentiranje.
Registracija traje 15 sekundi, a pomaže nam da portal zadržimo civiliziranim i kvalitetnim. Hvala.
Odlična limuzina.
Naravno da je zapaženiju “ulogu” u filmu imao Aston Martin DBS, ali malo promocije nije na odmet.
Naredna generacija Mondea je čak dobila masku koja vuče na Astonove.
A novi će malo da vuče na Mustanga/Camara/….. (kao i Peugeot 508).
Promocija je bila i više nego dobra, snimljen iz svih kutova, krupni kadrovi, ma sve što je trebalo. Mislim da je Ford bio jako zadovoljan kako je sve to ispalo.
Meni najbolji Mondeo ikada
Nije ni ovaj zadnji loš samo mi je ovaj nekako u svoje vrime bija bolji.
Dosta kritičara je reklo da se ovaj MK4 iz članka vozi puno bolje od novije MK5 generacije.. ima vjerojatno nešto u tome.. bio je pogođen za to vrijeme definitivno i dan danas se dobro nosi s godinama, iako je prilično podcjenjen za sve što nudi..
Nešto je i lakši, vjerojatno i tu leži dio toga zašto se lipše vozi. I sam osjećaj za volanon je bolji kod mk4.
Ima sigurno i težina ulogu.. u to vrijeme su najviše pažnje, uz vrlo atraktivan kinetički dizajn, pridodali ovjesu i poziciji vozača za volanom jer su morali napraviti nešto puno bolje od ostalih da bi se pozicionirali na tržištu te je općenito Ford glasio kao vrlo stabilan i udoban auto z vožnji.. ova nova generacija je zapravo američki Fusion koji je 2012. izišao u Americi, a tek 2015. zbog problema sa seljenjem tvornice stigao na europsko tržište .. stvarno je šteta da starija generacija ima bolje vozne osobine.. novi mi je iskreno ljepši i atraktivniji, ali gubi mi malo tu Fordovu prepoznatljivost i najjači njegov adut – ležanje na cesti i krstarenje zavojima kao po ravnom..
Šteta da te 2012.. nije pristigao na europski tržište, bio bi najbolji auto u klasi definitivno.
Nema šta, u D segmentu je Ford napravio pomutnju s ovom generacijom i napokon Mondea ubacio u igru s najvećim konkurentima.. odličan auto za to vrijeme i zapravo danas također vrlo dobra kupnja ako se naiđe na dobro održavan primjerak.. šteta što se vozne performanse nisu prebacile na noviju MK5 generaciju, iako je izgledom napravljen veliki iskorak..
Od tadašnjih limuzina srednje klase ovaj je jedini bija pravi konkurent Passatu, a meni osobno bolji auto zbog boljih voznih osobina i petih vrata za gepek. Kod Passata su ona glupa mala vratašca kroz koje jedva prođe veliki kofer.
Slažem se definitivno, peta vrata su najjači adut Mondea i D segmenta tako da kod Passata taj nedostatak igra preveliku stavku.. tek kad preseliš stan s Mondeom skužiš koliko znače prava vrata gepeka koja idu sa staklom gore i oslobađaju prostor gdje onda stvarno dolazi do izražaja veliki gepek i njegova prava iskoristivost.. Sedan varijanta Mondea je dosta slabije prodavana, što zbog izgleda, a velikim dijelom i zbog tog poklopca kao na Passatu.. jedini manje lijep detalj je taj zadnji brisač (kod novog također) koji malo kvari estetiku stražnjeg kraja, ali ima stvarnu svrhu pa ćemo to zanemariti..
Slažen se, puno ružniji je taj sedan mondeo skroz mi je neskladan nekako.
A brisač dobro dođe hehe
Zar nije ovaj iz članka Mk3, nasljednik Mk4, a Mk5 tek treba da izađe? 🤔
Ja koliko znam imamo 4 generacije Mondea.
Malo san progugla i piše da je prvi Mondeo mk2, tako da onda ovo točno ispada.
I ja sam proguglao. 😀
Tako je, ovaj iz članka je Mk4.
Mk1 je prva generacija prije facelifta, a Mk2 je prva generacija nakon facelifta.
Što mi je malo čudno, ali eto, neka im bude. 😁
Zanimljivo imenovanje 🙂