autopuls dio troškova podmiruje prikazom reklama i donacijama. Reklame nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

10 najbržih dizelaša u kompakt klasi (1. dio)

Marko Rakić

Korisnički panel

Registriraj se

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portali su toliko posjećeni da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

C segment uvijek je bio poželjna kupovina kod Hrvata jer uglavnom imaju dovoljno mjesta za četiri odrasle osobe i njihovu prtljagu, a nisu preveliki za gradski promet. Povijest brzih kompaktnih automobila zaista je velika, seže duboko u prošlo stoljeće, no povijest brzih dizela nije postojala do prije nekakvih 15-20 godina. Sada, kad su došli do vrhunca i kad se mogao nastaviti njihov razvoj, dolazi do, moram tako reći, šikaniranja dizela, koji će, kao i benzinci, ubrzo otići u povijest zbog strujnih zujalica.

Zašto su dizel kompakti vrlo poželjni u zadnjih nekoliko godina? U vožnji su i dalje zabavni, bez obzira na nešto teži prednji kraj, pojedini primjerci su vrlo brzi, dok je potrošnja tek nešto veća od klasičnih dizelaša od stotinjak konjskih snaga, jer se u toj klasi ne koriste dizeli veće zapremine od 2 litre.

Proizvođači koji u svojoj ponudi trenutno imaju kompakte su redom Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Infiniti, Kia, Mazda, Mercedes, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Škoda, Toyota, VW i Volvo. Od europskih proizvođača gotovo svi imaju jake dizele u svojim modelima, dok je kod izvaneuropskih to prisutno samo kod Mazde. Počet ćemo od najsporijih prema najbržem, a deseto mjesto pripada:

Elegantna “Talijanka” prekrasnog dizajna.

10) Alfa Romeo 147 1.9 JTD (2007. – 2010.) – Ovaj Alfin dragulj spada pod prve dizelske kompakt jurilice s prednjim pogonom, te je tada, barem na nekoliko mjeseci, postao brži kompakt od prve BMW-ove serije 1 koja je razvijala 163 KS. 147-icu su krasila, odlična vozna svojstva, kvalitetna izrada i izvrstan dizajn koji se ni danas ne srami pokazati svoje atribute. Do stotke je sprintao za 8 sekundi, debelo premašujući 200 km/h, s kojima je 1.9 JTD nije puno znojio.

9) Mazda 3 2.2 D (2017. – 2019.) – Mazda 3 uvijek je slovila za vozljiv automobil s odličnim benzincima. No, nisu ni dizelaši bili loši, dapače, primjerak s 2.2 dizelom koji razvija 150 KS bio je sve samo ne spor. Ubrzanje do stotke iznosilo je, kao i kod Alfe, 8 sekundi, no Mazdin agregat je vrlo lijepo i linearno razvijao snagu i na većim brzinama, gdje je ipak bio elektronski limitiran na 210 km/h.

Focus je nekada slovio za prednjepogonaša s najboljim voznim svojstvima.

8) Ford Focus ST 2.0 Eco Blue (2019. – 2022.) – Kada je predstavljena prva generacija Focusa, dogodila se prava pomutnja u kompaktnoj klasi, pogotovo zato jer se dobrano zatresla stolica Golf IV-ki. Zadnja generacija je već malo potežak automobil, te u ovoj sportskoj ST varijanti broji tek nešto manje od tone i pol, a razvija 190 KS. 100km/h uhvati za 7.6 sekundi, a kazaljka se zaustavlja na 220 km/h.

7) Seat Leon FR 2.0 TDI (2013. – 2020.)/ VW Golf VII GTD (2012. – 2019.) – Ova dva brata blizanca posjeduju iste performanse ubrzanja (7.5 do 100) i vrlo slična vozna svojstva, pa ostaje osobna preferenca koga koji model više zanima. 184 KS ih tjeraju do 230 km/h, uz, kako kažu iz VW-a, potrošnju koja se može spustiti ispod 4 litre na 100 km.

Sportska oprema R design ističe mnogo detalja u odnosu na klasičnu verziju.

6) Volvo V40 D4 (2016. – 2019.) – Iako ne oduševljava svojim voznim karakteristikama zbog Volvove naklonjenosti mekanom ovjesu i opuštenoj vožnji, ovaj primjerak ipak ima što za pokazati. Najbolji je u kombinaciji s automatskim mjenjačem, gdje 190 KS snažan četverocilindraš dolazi do 100 za 7.2 sekunde te dostiže 230 km/h, čime je brz kao i iznad navedena, sportski nastrojena modela.

5) VW Golf VIII GTD (2020. – ) – Najnoviji adut njemačkog proizvođača naišao je na dosta kritika prilikom predstavljanja, ali jedna stvar nije razočarala, a to su sportske verzije. Najjača dizelska varijanta ovdje razvija okruglo 200 KS, te osmica s njima pojuri do stotke za 7 sekundi te postiže čak 245 km/h, što ga čini najbržim dizelskim Golfom u povijesti.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
131 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

5 komentara

  1. Volvo Votka Prikaži

    Sad kad je to bilo, možda ima i 20 godina od tog, dolazi mlađi brat i kaže da je uzea novi auto. Izlazimo vanka, ono crna Alfa 147 godišnjak, divota auto. Iša je ka metak i malo trošija, to je onda sigurno bija 1.9 jtd, samo ne ovaj gori nego malo slabiji.

    • BMW Marko Rakić Prikaži

      To je bilo u moje osnovnoškolsko vrijeme, u kvartu gdje sam živio se dogodila eksplozija tih 147-ica, sigurno ih je bilo barem 10. Imao sam priliku voziti ovaj 1.6 dizel, odličan auto.

  2. Alfa Romeo limitmaker1 Prikaži

    …iako nemam ništa protiv ovakvih auta, zapravo su vrlo praktični zbog svoje brzine i male relativne potrošnje, bitno je naglasiti da su ovakvi dizeli doveli do a klase od 400 ks+ i u biti potopa benzinskih hot hatcheva, ili bar pretvaranja istih u vrlo skupe i nedostižne aute….zlatno doba je kao i za većinu drugih tipova auta bilo pred kraj analogne ere…meni su osobno fraži mali hot hatchevi i npr clio williams mi je u nekoj mojoj ‘dream garaži’ u samom vrhu što se tiče takvih auta…