autopuls dio troškova podmiruje prikazom reklama i donacijama. Reklame nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.
Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portali su toliko posjećeni da su mjesečni troškovi servera jako visoki.
Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.
Hrđanje automobila česta je pojava na kontinentalnim dijelovima svijeta gdje su zime hladnije, pa se ceste posipaju solju kako ne bi zaledile preko noći. Upravo sol, sa svojim otapajućim svojstvima (uz “pomoć” vode glavni je neprijatelj zaštitnog sloja karoserije koji štiti od hrđanja. Naime, karoserije se već desetljećima pocinčavaju, dakle tretiraju se cinkom koji je vrlo dobar “čuvar” metala od hrđe. Međutim, u zadnje vrijeme se događa da proizvođači (hint Mazda) silno štede i na tom dijelu, pa se zna dogoditi prohrđavanje i prije isteka garantnog roka koji je 12 godina.
S obzirom da je kod nas u HR vozni park starosti vrlo blizu 15 godina, to znači da je velik dio automobila na domaćim prometnicama kritičan po pitanju hrđanja. Uz starost vozila postoji još jedan “neprijatelj”, a to je redovno održavanje. Kako našim ljudima slabo ide mehaničko održavanje, tako im ne ide ni održavanje vanjštine vozila, pa nerijetko vidimo raspale primjerke koji su ruglo na prometnicama. Par savjeta kako očuvati automobil od hrđe.
PRANJE VOZILA – Najbitnija stavka, pogotovo za kontinentalce. Nema gore stvari od one kad se na vašem vozilu talože slojevi soli i vode, pa uz to što vam auto izgleda kao da je upravo odradio cjelodnevni offroad, lim vam polako propada. Naravno, to se događa u području gdje to ne vidite, ispod pragova, blatobrana, na završecima branika i sl., dakle uglavnom spojevi gdje se voda nakuplja i zna stajati danima. Zato je bitno automobil makar proliti čistom vodom dvije minute, samo da se ispere sol, a nakon toga kratko provozati kako bi ta ista voda iz nepoželjnih kanala izašla van. Tips and tricks: Sagnite se i operite podvozje za što veću trajnost svih spojeva oko kotača i osovine.
REDOVITI PREGLED VANJŠTINE I PODVOZJA – Pogledajte barem jednom ili dva puta godišnje ne biste li primijetili početak hrđanja određenog dijela. Prag ili blatobran izvana mogu izgledati dobro, no ispod zna biti groblje, stoga je bitno malo “zavući glavu” i pogledati je li zaista sve dobro kako se izvana čini. A ako je hrđa već izbila na vidljivi dio automobila, onda je riječ o ozbiljnijem problemu i većoj površini koja je zahvaćena te propada.
MJESTO PARKIRANJA VOZILA – Ako imate mogućnost, uvijek birajte parkirno mjesto na kojem je manji rizik od vlaženja, a to su uglavnom betonirane ili asfaltirane površine. Ako nema takve površine, pokušajte naći mjesto na pijesku/šljunku, a zadnja opcija je zemlja ili trava
Ima li na vašem autu hrđe? Ako da, kako se borite s tim problemom?
Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.
Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.
Morate biti registrirani i logirani za komentiranje. Registracija traje 15 sekundi, a pomaže nam da portal zadržimo civiliziranim i kvalitetnim. Hvala.
Kako ono ide fora za Opel “svako pranje Opela manje” 🙂
Bome nije bilo daleko od istine u ono vrime