autopuls dio troškova podmiruje prikazom reklama i donacijama. Reklame nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

BMW serija 7 E32 5. dio – Tako blizu, a tako daleko

Marko Rakić

Korisnički panel

Registriraj se

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portali su toliko posjećeni da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Nekad u životu treba znati pustiti da stvari idu svojim tijekom, no kad je u igri srce, onda pokatkad teško razlučujemo što je dobro, a što nije. U ovaj projekt unio sam se cijeli – istina, generalno s vrlo malo znanja o svemu tome, ali kad se ima volje, mnogo se dobrih stvari može napraviti. Dotjerivati oldtimera jedan je potpuno drugi sport u odnosu na to kad treba srediti auto koji je star 10 ili 15 godina. Dostupnost dijelova je uglavnom loša, velika većina rabljenih dijelova je u poprilično lošem stanju, majstori neće da uzimaju raditi takve aute zbog razno raznih rizika itd. Kad čovjek sve ovo pročita, zapita se tko normalan uopće radi sve ovo. Ipak, neke stvari se očito ne mogu objasniti, ili barem vrlo teško…

Kiša je lijevala danima, stoga nije bilo prilike da radim nešto oko auta. Hvatam se još nekih sitnica i zovem limara/lakirera da vidim kad je slobodan da malo detaljnije pregledamo auto. Kaže mi tek za dva tjedna, što mi onda ostavlja dovoljno prostora da se pozabavim preostalim stvarima koje znam da treba napraviti. Prvi je taj da se style 5 felge daju na farbanje i lakiranje s obzirom da su u relativno lošem stanju. Za divno čudo nisu izudarane i izgrebane, ali izgubile su sjaj te im je bilo potrebno jedno osvježenje. Fotografije prije i poslije dovoljno pokazuju.

Nakon felgi uslijedilo je poliranje da se vidi što se može izvući s površina za koje sam smatrao da neće biti potrebno farbanje. Površine koje možda nije trebalo dirati bili su poklopac gepeka te hauba, pa sam se malo pozabavio i dobio primjetno bolji rezultat, auto je napokon dobio nekakav sjaj, makar na tim površinama. Na svim ostalim dijelovima bilo je mnogo kita ili je lak ispucao, stoga nije imalo smisla trošiti vrijeme i sredstva.

Na zadnjoj fotki se vidi strašna razlika, a to znače dvije stvari – auto nije redovito pran te polir paste nije vidio u svom životnom vijeku. Nakon uspješne misije poliranja, uslijedilo je dotjerivanje još nekih detalja u motornom prostoru, čisto da napravim što još znam. Naravno, čišćenje suhim ledom nije opcija dok god se ne utvrdi kod lakirera što me sve čeka. Teško je bilo dovesti u neko posebno stanje jer je dosta stvari pomalo i izlizano, no izgledalo je koliko toliko pristojno.

Dan D

Lijep je dan, sunčano i idealno za 40-minutnu vožnju do lakirera. Ubacujem CD Bryan Adamsa i kreće Summer of 69, koje je u ovom trenu vožnje staro 53 godine. Razmišljam o cijeloj ovoj avanturi, koliko iziskuje vremena i truda da bi se nešto konkretno napravilo, kako ljudi vade aute iz naftalina i naprave prave stvari od njih. Sve te moje maštarije koje Adams nosi svojim tonovima ubrzo je razbio lakirer. Već na prvi pogled rekao je: “Na ovom autu ima jako puno posla”. Krenuli smo u analizu i na papir zapisivali što sve treba. Inače, čovjek je teški profesionalac, radi restauracije od A do Ž te su u tom trenutku obje garaže bile zauzete, a u njima prave poslastice – Porsche 356 i Jaguar E Type iz 1961. godine.

Nakon skoro sat vremena čovjek je rekao nešto što me poprilično obeshrabrilo. Za kvalitetno obaviti posao, trebalo bi barem 7000 eura. To je samo izvana, za ostale stvari bi mi izbio barem još 2 ili 3 tisuće eura. Iako sam išao srcem u sve ovo, razum je morao pobijediti jer uložiti toliko u ovakav primjerak nije imalo smisla. Puno boljih primjeraka je bilo za 10-15 tisuća eura, mnogo bolje održavanih, s poznatom poviješću i s mnogo ostalih benefita koji dolaze s boljim primjercima. Rastanak je došao nekako brzo, no nije bilo puno izbora, moralo se tako napraviti da bi se došlo do željenog, onog blistavog BMW-a kojeg sam kao mali gledao na povratku iz škole. Već sutra se čitamo u nešto svjetlijem ruhu.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
131 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

8 komentara

  1. Skoda Frantic Prikaži

    Pretpostavio sam ovakav (ili sličan) kraj.
    Samo, nije mi jasno, šta je ovaj imao raditi za 7k Eur (minimalno), plus još 2-3k Eur.
    To je 10k Eur 🫣
    Šta radi, pozlaćuje ga? 🤔

    • BMW Deni-Lalala-123 Prikaži

      @ “Frantic”..
      još vodi računa da se ova radnja odvija “tada”.. – jer da pričamo o iznosima kakvi su uobičajeni “danas”, bilo bi to još malo bliže onom “za pasti u nesvijest”..

      A čini mi se da je npr. “desetak tisuća EUR” već i tada bila onako neka “minimum kalkulacija”..
      Vjerovatno bi se auto nakon toga “za slučajnog prolaznika” ili “prosječnog ljubitelja” dojmao u pristojnom stanju
      – ali sasvim izvjesno jako daleko od nekog kako zovemo “top stanja”..

      • Skoda Frantic Prikaži

        Ma sve ok
        Opet, za šta 7k + 3k eur? 🤦
        Pričamo samo o lakireru, jel?

        Evo poređenje
        Mogu se složiti da je lik “čarobnjak”, vidim da radi “projekte” poput 356 i E- type.
        Dalje, stoji i to da je u Zagrebu (okolici) sve skuplje nego u Tuzli (okolici), što uopšte ne mora značiti da je bolji majstor (ima i kod nas u Tuzli “čarobnjaka”).
        Stoji da je na ovom E32 vjerovatno bilo više posla nego što je bilo na mojoj bivšoj Octaviji 1Z (ili Mk2, ako je lakše), ali….
        Lik mi uradi farbanje ČITAVOG auta (osim krova, kojeg je “samo” ispolirao), uradi mi oba praga, sredi rđu na par mjesta (na suvozačkim vratima odozdo, bilo je malo jače rđe), popegla sve parnice, packe i “mala” sitna udubljenja, nastala od kamenčića, ili što me neki debil lupio otvarajući vrata na parkingu, itd., itd…., prije 3,5 godine za yebenih 700 Eur.
        Ja otišao po auto, drugo auto, jbte 😳
        Ajde, neki (vulkanizer i mehaničar) su mi rekli da sam extra dobro prošao (“čovjek ti je uradio džaba” – riječi mog mehaničara) i da je to trebalo biti 1k Eur. Recimo da je to za godinu i kusur (da se prebacim u doba kada je Marko htio da radi ovog BMWa) dana skočilo za 20%. Ma neka je i za 50%, to je opet max. 1,5k Eur.
        I uz sve navedeno (Zagreb – Tuzla; BMW – Škoda; više posla), opet mi nije jasno za šta lik hoće 7k Eur + ovoh dodatnih 2-3k?

      • BMW Marko Rakić Prikaži

        @Deni-lalalala-123
        Upravo to, auto bi bio sređen, ali to nije ono top stanje, nego dobar auto, što za te novce nikako nije dobro.

        @frantic – bit će nekakav troškovnik pa ćeš vidjet zašto je to tako jako skupo. Nije pretjerana cifra, plus uzmi obzir da je u HR sve gotovo duplo skuplje nego u BiH.

      • Skoda Frantic Prikaži

        Ma nije ovo duplo @Ex
        Ovo je 5x skuplje
        Da je duplo, bilo bi mi razumljivo i ne bi se raspisao ovoliko.

        Ja prije 2 mjeseca zamijenio pomenutu Octaviu Mk2 sa Octaviom Mk3 (pre facelift), extra stanje (provjereno mala kilometraža, bla, bla, sve što mi treba od opreme), uradio tehnički i registraciju, pokupovao neku siću tipa original patosnice unutra i u gepeku, presvlake, navlaka za volan, za ručicu mjenjača i još neke kozmetike, uradio mali i veliki servis, otišao do istog (gore navedenog) limara/lakirera i potrošio nekih 300 Eur kod njega, ugradio zaštitu, kupio i postavio neki dan zimske gume, SVE navedeno za 10k Eur.

        Ali hajde….

      • BMW Marko Rakić Prikaži

        Vidi, zašto “samo” 7 tisuća eura? Izvana popucali branici, prednja maska loše stanje, svi kederi za promjenu, kita po autu koliko hoćeš, potencijalnih rupa ispod branika i pragova koliko ti duša hoće itd. Bit će jedan troškovnik u sutrašnjem članku, pa će biti jasno zašto je to cca 7000 eura.

  2. Damir Prikaži

    I da, službeno prednji lijevi keder vrata za e32 košta trenutno 444€ (bio je oko 100€ prije nekoliko godina). Ukrasne lajsne su užasno skupe, a ako hoćeš da se posao uradi kako treba neke od njih ćeš vjerovatno morati zamijeniti. Tako se na kraju nakupi samo materijala vjerovatno više hiljada eura.