Vrišti ova vijest posljednjih dana na svim auto portalima, pa iako se reklamira kao da je sve bilo po pravilima, mogu biti u najmanju ruku sumnjičav. Već smo naučili da proizvođači ne daju točne informacije za potrošnju goriva, pogotovo za gradsku vožnju, stoga je sumnja potpuno osnovana i u pitanju nije nikakav skepticizam.
Mercedes je model EQXX predstavio početkom godine na CES-u, sajmu tehnologije u Las Vegasu. Cilj je bio podvrgnuti ovaj model testu na kojem bi morao pokazati učinkovitost svog električnog sklopa. Putovanje je krenulo u mjestu Sindelfingen koje se nalazi u blizini Stuttgarta, a završilo u Cassisu, mjestu na azurnoj obali u francuskoj. Put je vodio preko švicarskih alpi, sjevera Italije preko Torina, dalje prema obali i na kraju prema cilju u francuskoj. Sama vožnja trajala je 11 i pol sati, dok je cijeli put trajao 12 sati, što će reći da je sveukupna pauza bila samo 30 minuta.
Put je ispao dug 1008 kilometara, što je EQXX prevalio bez problema, a prema službenom izvještaju je ostalo još 15% baterije. U Mercedesu kažu da je put bio zahtjevan, uz niske temperature, mnogo uspona, gradskih gužvi, autoceste pa je na kraju prosjek putovanja bio 87 km/h, uz potrošnju energije od samo 8.7 kW/h na 100km. Ovoj potrošnji doprijenili su vrlo nizak koeficijent aerodinamike od 0.17, solarne ploče na krovu vozila koje su osigurale dodatnih 25 kilometara i gume Bridgestone turanza ECO s iznimno niskim otporom kotrljanja. Fotografijom potkrijepljuju da je priključak za punjenje bio zapečaćen, a na nama ostaje vjerovati tome ili ne.
Hoće li ovo biti prekretnica u proizvodnji električnih automobila, tek ćemo vidjeti. Prije toga bi bilo zgodno riješiti problem punionica i odakle dobiti toliko električne energije.
Morate biti registrirani i logirani za komentiranje.
Registracija traje 15 sekundi, a pomaže nam da portal zadržimo civiliziranim i kvalitetnim. Hvala.
Pratio sam taj auto dok je još bio u procesu dizajna i izrade, dizajn je radikalan jer u protivnom ne bi uspjeli takav domet dostići čak niti uza svu ugrađenu tehnologiju, a opet sa druge strane morao je ipak izgledati kao pravi Mercedes i limuzina koju bi ljudi željeli voziti. Ovaj auto je dimenzija trenutne c klase i naravno da nova eqc klasa kroz koju godinu neće ipak baš tako izgledati, a i teško da će biti sva ta tehnologija (baterije visoke gustoće) i materijali ugrađeni u nju, jer tko bi to na kraju krajeva platio, tako da ni serijski auto neće imati taj domet. Ovo je pokazna tehnologija da se vidi što se trenutno može.
Ono što se zapravo najviše čeka kod električnih automobila su “solid state” baterije i one bi trebale napraviti revoluciju u odnosu na ono što je trenutno na tržištu, za koju godinu će biti na tržištu.
Pravo je pitanje tko će u budućnosti moći kupovati automobile uopće. Sad s poticajima je relativno lako doći do novog vozila, ali kad se to ukine, tko će odvojiti recimo 300 tisuća kuna za Golfa? Usporedbe radi, za te novce se trenutno može kupiti Volvo S90, limuzina dva segmenta iznad Golfa i neusporediv u bilo čemu.
Početkom devedesetih se je mogao nabaviti auto u tzv. Golf klasi za otprilike 15 000 eura, čak i manje u početnim paketima ponude, i onda su proizvođači te automobile na istoj toj platformi malo produžili, proširili, povisili i nastali su današnji SUV-ovi, predmeti želja današnjih vozača. I odjednom su proizvođači shvatili da sa nešto malo više potrošenog lima dobivaju auto na koji mogu staviti u startu 10 000 eura veću cijenu i problema nema, ide roba ko luda, danas nije problem naći SUV, ne na platformi Golfa, nego npr. Pola i sl. za 200 000 kn, a šta će tek biti kada budu na struju.
I na kraju, sve ono što je do sad bilo normalno, da npr. doplatiš grijanje sjedala i onda to imaš, najednom dolaskom Tesle više nije tako, sad odjednom svu silu opreme više ne kupuješ, nego zakupuješ na mjesečnoj razini, i dok plaćaš pretplatu imaš npr. grijanje sjedala, ako ne plaćaš, nemaš. I što je najzanimljivije, nova generacija kupaca na sve to pristaje bez problema……
Tako da mislim da u nekakvoj budućnosti bi stvarno moglo ispasti da automobile imaju oni koji “imaju”, a svi mi ostali u najam…., nadam se da do toga neće tako brzo doći.
T Cross, koji je ustvari povišeni Polo, bez problema naguraš preko 2000 tisuća kuna, ali i dalje voziš Polo.
I ja se nadam da neće doći takvo nešto ubrzo, ali prema svjetskim događanjima i trendovima izgleda da će doći relativno brzo. A to što kažeš da današnji kupac pristaje na sve, zaista bolna istina – današnji kupac ustvari raspolaže s dosta novca, ali s nikad manje pameti. Dođem do toga da je prosječni današnji kupac glup jer pristaje na sve što mu se servira.
…sjestite se vw 1L i slavodobitne vožnje i medijske pompe tog koncepta…a ni lupo 3L nije baš zaživio…s druge strane merc se toliko komercijalizirao da je vrlo upitno tko će to platit’?..tim superluksuznima autima je target market na bliskom istoku, rusiji i sl…ajmo reć da jedino za kinu mogu računati na neke prodajne rezultate…nek nađu jednog arapina koji će to platiti…hehe
Imam oba Auto Blica (koja šteta što ga više nema) u kojima su ti članci, a Lupo mi je baš ostao u sjećanju, onaj nježno plave boje.
Mercedesa ima svugdje, još malo i u pašteti, ne sviđa mi se to i nadam se da će resurse više usmjeriti na kvalitetni razvoj automobila negoli pretjerano na marketing. Iako su dizajnom na vrlo visokoj razini, kvalitetom izrade primjerice interijera su ispod BMW-a i Audija. Mercedes je tu godinama bio najbolji auto, jednostavno se vidilo da je kvaliteta izrade malo bolja od top igrača, od ostalih da ne govorim. Danas nažalost to nije slučaj.
…pa da, ovo bi imalo prođu u evropi i donekle preko bare, međutim trebalo bi biti dostupno što znači relativno jeftino…a znamo što to znači…
nadalje, trenutno zbog poticaja MI običan narod sudjelujemo u kupovini el.auta bogatijem sloju ljudi…znači ja si ni u teoriji ne mogu priuštiti (čak i da ga želim) neki obiteljski el.auto za 5 osoba…stoga npr. sudjelujem (poticaji su iz državnog proračuna, u koji i ja kao zaposlenik u privatnoj tvrtci uplaćujem porez) kupovini dodatne opreme nekom tko ima novaca za kupiti npr. teslu i nadodati si 10t€ opreme besplatno…znači to je paradoks par excellence … tako da običan puk opet radi za bogate po milijarditi put u povijesti…
Uvijek je tako bilo, samo što postaje sve teže održivo, a jednom kad ljudi više ne budu mogli sve to plaćati, puknut će ovaj neodrživi ekonomski balon, pa tko zna, možda opet dođu neka lakša vremena za živjeti.
…pa rimac to zagovara od početka, da si ljudi neće moći priuštiti auto i da će sve biti u nekom najmu…onak na pravu bi rekao da su svjesni da nikad neće riješiti problem dosega i punjenja te potrebne količine energije…pa bi nekim ‘car share’-ingom prisilili ljude na svojevrsni carpooling i najam…imam jedan lijepi srednji prst za tu ideju i još jedan na drugoj ruci!….
Pridužujem se i ja svoja 2 srednja prsta….
Pridružujem i ja svoja 2 🙂
A muke zalipit naljepnicu na priključak za punjač kad god su tili, ja in osobno ništa ne virujen.
Nije bio samo Mercov vozač u autu, bio je i predstavnik agencije koja je naljepnicu naljepila, TUV mislim da je bio.
No dobro, ni ja ništa ne tvrdim.
Ma to ti kažem, sve oni to lipo napišu ovo ono a sad jel to istina ili nas zamajavaju po ko zna koji put, to ne možemo tvrdit.
Jel` šofer palio klimu i ostale potrošače?
Pitam za prijatelja. 🙂
A sigurno je radilo i grijanje siceva uz rad svih 12 zvučnika na barem polovici snage hehe