Iako je mnogima Volvov dizajn iz 90-ih bio dosadan, model 850 iskazao se brojnim vrlinama, a nekako najviše u sjećanju stoji žuti karavan oznake T5-R. Dizajnom vrlo jednostavan i poprilično kutijast (čak i za to vrijeme), pokupio je mnoštvo simpatija, a jedan od razloga svakako je njegov pogonski stroj – 2.3 litreni petak snage 250 KS u izvedbi s ručnim mjenjačem te 240 s automatskim.
Njegove performanse su bile zaista odlične i potpuno netipične za jedan Volvo, koji je do tada radio automobile “mirnog temperamenta”, udobne i potpuno obiteljske kako bi se dobilo što više komfora. Žuta boja bila je šlag na tortu, nešto što je bilo ekstremno za većinu proizvođača, a kamoli za Volvo. T5-R izrađen je u još samo dvije boje, a to su smaragd zelena i crna. Ono što ga još ističe je jedan mali detalj – brisači na prednjim farovima.
Što se tiče samih tehničkih specifikacija, T5-R je pravi dragulj. Relativno lagan automobil je redni petak tjerao do stotke za nešto manje od 7 sekundi, dok je automatski trebao od pola do jedne sekunde više, ovisi kakav bi dan potrefio. To i ne čudi s obzirom na četiri brzine, no Volvo nikad nije briljirao po pitanju automatika, pa tako ni danas, kada zaostaje za najboljima. Krajnja brzina iznosila je 250 km/h, a potrošnja razumnih 10 do 12 litara. Zanimljivo za istaknuti je njegov aerodinamički koeficijent od dosta niskih 0.29, što nikako nije povezivo s njegovim “sjekira” dizajnom.
Interijer modela 850 označio je laganu prekretnicu za švedskog proizvođača, a pogotovo po pitanju opreme, koje je ovaj auto bio krcat. Prvo je vozilo na svijetu koje je imalo serijske bočne zračne jastuke te svih pet pojaseva u tri pričvrsne točke. Volvo je oduvijek bio pinoir sigurnosti pa ovi podaci ne trebaju čuditi. Bio je tu i glazbeni sustav s 8 zvučnika, posebna sjedala kao i u Porscheu 911 Turbo te neizostavni mahagonij koji je uvijek krasio Volvo.
Za vijeka je izrađeno točno 5500 jedinica, od čega je crnih bilo najviše, 3025, pa žutih 1975 te zelenih samo 500 komada. Možda isprva nije bio ozbiljno shvaćen, no Volvo 850 T5-R svakako je jedan od začetnika brzih karavana, ili lubeničara, kako vam je drago 🙂
Morate biti registrirani i logirani za komentiranje.
Registracija traje 15 sekundi, a pomaže nam da portal zadržimo civiliziranim i kvalitetnim. Hvala.
Jedini karavan za kojeg sam čuo da se vozio u touring prvenstvima. Volvo se s njim okušao u BTCC-u 90-ih
Pozdrav kolega jenson 🙂
Pozdrav Marko, sve pohvale za portal, dosta zanimljivih članaka.
@Votka stvarno je ta serija bila vrhunska, upoznao sam se s njom preko Toce 2 na kojoj je bio Volvo S40, za 850 sam kasnije saznao. Odlične momčadi, vozači, čak je i Mansell odvozio par utrka
Hvala hvala, bit će ih još puno, jedan je već spreman za danas 🙂
Prvi glas za Mansella
Plavo bili s omega sponzoron na boku, ne zaboravlja se lako takva ikona.
Ovo je za mene Volvo dok je ima muda
Jednostavan a opet prelip auto pamtljivog dizajna.
Slažem se.
Jadan od “najjačih” karavana ikad. 💪
I najupečatljivijih.
…baš cool auto…