autopuls dio troškova podmiruje prikazom reklama i donacijama. Reklame nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Volvo 850 T5-R – posebno voljena kutija

Marko Rakić

Korisnički panel

Registriraj se

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portali su toliko posjećeni da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Iako je mnogima Volvov dizajn iz 90-ih bio dosadan, model 850 iskazao se brojnim vrlinama, a nekako najviše u sjećanju stoji žuti karavan oznake T5-R. Dizajnom vrlo jednostavan i poprilično kutijast (čak i za to vrijeme), pokupio je mnoštvo simpatija, a jedan od razloga svakako je njegov pogonski stroj – 2.3 litreni petak snage 250 KS u izvedbi s ručnim mjenjačem te 240 s automatskim.

Njegove performanse su bile zaista odlične i potpuno netipične za jedan Volvo, koji je do tada radio automobile “mirnog temperamenta”, udobne i potpuno obiteljske kako bi se dobilo što više komfora. Žuta boja bila je šlag na tortu, nešto što je bilo ekstremno za većinu proizvođača, a kamoli za Volvo. T5-R izrađen je u još samo dvije boje, a to su smaragd zelena i crna. Ono što ga još ističe je jedan mali detalj – brisači na prednjim farovima.

Pitam se koliko koštaju kada ih treba zamijeniti 🙂

Što se tiče samih tehničkih specifikacija, T5-R je pravi dragulj. Relativno lagan automobil je redni petak tjerao do stotke za nešto manje od 7 sekundi, dok je automatski trebao od pola do jedne sekunde više, ovisi kakav bi dan potrefio. To i ne čudi s obzirom na četiri brzine, no Volvo nikad nije briljirao po pitanju automatika, pa tako ni danas, kada zaostaje za najboljima. Krajnja brzina iznosila je 250 km/h, a potrošnja razumnih 10 do 12 litara. Zanimljivo za istaknuti je njegov aerodinamički koeficijent od dosta niskih 0.29, što nikako nije povezivo s njegovim “sjekira” dizajnom.

Interijer modela 850 označio je laganu prekretnicu za švedskog proizvođača, a pogotovo po pitanju opreme, koje je ovaj auto bio krcat. Prvo je vozilo na svijetu koje je imalo serijske bočne zračne jastuke te svih pet pojaseva u tri pričvrsne točke. Volvo je oduvijek bio pinoir sigurnosti pa ovi podaci ne trebaju čuditi. Bio je tu i glazbeni sustav s 8 zvučnika, posebna sjedala kao i u Porscheu 911 Turbo te neizostavni mahagonij koji je uvijek krasio Volvo.

Za vijeka je izrađeno točno 5500 jedinica, od čega je crnih bilo najviše, 3025, pa žutih 1975 te zelenih samo 500 komada. Možda isprva nije bio ozbiljno shvaćen, no Volvo 850 T5-R svakako je jedan od začetnika brzih karavana, ili lubeničara, kako vam je drago 🙂

Tko bi rekao da jedna kutija može ovako atraktivno izgledati?
Marko Rakić
Pulsmedia autor
131 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

9 komentara

  1. Dacia jenson Prikaži

    Jedini karavan za kojeg sam čuo da se vozio u touring prvenstvima. Volvo se s njim okušao u BTCC-u 90-ih

  2. Volvo Votka Prikaži

    Ovo je za mene Volvo dok je ima muda
    Jednostavan a opet prelip auto pamtljivog dizajna.

  3. Alfa Romeo limitmaker1 Prikaži

    …baš cool auto…