C segment uvijek je bio poželjna kupovina kod Hrvata jer uglavnom imaju dovoljno mjesta za četiri odrasle osobe i njihovu prtljagu, a nisu preveliki za gradski promet. Povijest brzih kompaktnih automobila zaista je velika, seže duboko u prošlo stoljeće, no povijest brzih dizela nije postojala do prije nekakvih 15-20 godina. Sada, kad su došli do vrhunca i kad se mogao nastaviti njihov razvoj, dolazi do, moram tako reći, šikaniranja dizela, koji će, kao i benzinci, ubrzo otići u povijest zbog strujnih zujalica.
Zašto su dizel kompakti vrlo poželjni u zadnjih nekoliko godina? U vožnji su i dalje zabavni, bez obzira na nešto teži prednji kraj, pojedini primjerci su vrlo brzi, dok je potrošnja tek nešto veća od klasičnih dizelaša od stotinjak konjskih snaga, jer se u toj klasi ne koriste dizeli veće zapremine od 2 litre.
Proizvođači koji u svojoj ponudi trenutno imaju kompakte su redom Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Infiniti, Kia, Mazda, Mercedes, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Škoda, Toyota, VW i Volvo. Od europskih proizvođača gotovo svi imaju jake dizele u svojim modelima, dok je kod izvaneuropskih to prisutno samo kod Mazde. Počet ćemo od najsporijih prema najbržem, a deseto mjesto pripada:
10) Alfa Romeo 147 1.9 JTD (2007. – 2010.) – Ovaj Alfin dragulj spada pod prve dizelske kompakt jurilice s prednjim pogonom, te je tada, barem na nekoliko mjeseci, postao brži kompakt od prve BMW-ove serije 1 koja je razvijala 163 KS. 147-icu su krasila, odlična vozna svojstva, kvalitetna izrada i izvrstan dizajn koji se ni danas ne srami pokazati svoje atribute. Do stotke je sprintao za 8 sekundi, debelo premašujući 200 km/h, s kojima je 1.9 JTD nije puno znojio.
9) Mazda 3 2.2 D (2017. – 2019.) – Mazda 3 uvijek je slovila za vozljiv automobil s odličnim benzincima. No, nisu ni dizelaši bili loši, dapače, primjerak s 2.2 dizelom koji razvija 150 KS bio je sve samo ne spor. Ubrzanje do stotke iznosilo je, kao i kod Alfe, 8 sekundi, no Mazdin agregat je vrlo lijepo i linearno razvijao snagu i na većim brzinama, gdje je ipak bio elektronski limitiran na 210 km/h.
8) Ford Focus ST 2.0 Eco Blue (2019. – 2022.) – Kada je predstavljena prva generacija Focusa, dogodila se prava pomutnja u kompaktnoj klasi, pogotovo zato jer se dobrano zatresla stolica Golf IV-ki. Zadnja generacija je već malo potežak automobil, te u ovoj sportskoj ST varijanti broji tek nešto manje od tone i pol, a razvija 190 KS. 100km/h uhvati za 7.6 sekundi, a kazaljka se zaustavlja na 220 km/h.
7) Seat Leon FR 2.0 TDI (2013. – 2020.)/ VW Golf VII GTD (2012. – 2019.) – Ova dva brata blizanca posjeduju iste performanse ubrzanja (7.5 do 100) i vrlo slična vozna svojstva, pa ostaje osobna preferenca koga koji model više zanima. 184 KS ih tjeraju do 230 km/h, uz, kako kažu iz VW-a, potrošnju koja se može spustiti ispod 4 litre na 100 km.
6) Volvo V40 D4 (2016. – 2019.) – Iako ne oduševljava svojim voznim karakteristikama zbog Volvove naklonjenosti mekanom ovjesu i opuštenoj vožnji, ovaj primjerak ipak ima što za pokazati. Najbolji je u kombinaciji s automatskim mjenjačem, gdje 190 KS snažan četverocilindraš dolazi do 100 za 7.2 sekunde te dostiže 230 km/h, čime je brz kao i iznad navedena, sportski nastrojena modela.
5) VW Golf VIII GTD (2020. – ) – Najnoviji adut njemačkog proizvođača naišao je na dosta kritika prilikom predstavljanja, ali jedna stvar nije razočarala, a to su sportske verzije. Najjača dizelska varijanta ovdje razvija okruglo 200 KS, te osmica s njima pojuri do stotke za 7 sekundi te postiže čak 245 km/h, što ga čini najbržim dizelskim Golfom u povijesti.
Morate biti registrirani i logirani za komentiranje.
Registracija traje 15 sekundi, a pomaže nam da portal zadržimo civiliziranim i kvalitetnim. Hvala.
Sad kad je to bilo, možda ima i 20 godina od tog, dolazi mlađi brat i kaže da je uzea novi auto. Izlazimo vanka, ono crna Alfa 147 godišnjak, divota auto. Iša je ka metak i malo trošija, to je onda sigurno bija 1.9 jtd, samo ne ovaj gori nego malo slabiji.
To je bilo u moje osnovnoškolsko vrijeme, u kvartu gdje sam živio se dogodila eksplozija tih 147-ica, sigurno ih je bilo barem 10. Imao sam priliku voziti ovaj 1.6 dizel, odličan auto.
…iako nemam ništa protiv ovakvih auta, zapravo su vrlo praktični zbog svoje brzine i male relativne potrošnje, bitno je naglasiti da su ovakvi dizeli doveli do a klase od 400 ks+ i u biti potopa benzinskih hot hatcheva, ili bar pretvaranja istih u vrlo skupe i nedostižne aute….zlatno doba je kao i za većinu drugih tipova auta bilo pred kraj analogne ere…meni su osobno fraži mali hot hatchevi i npr clio williams mi je u nekoj mojoj ‘dream garaži’ u samom vrhu što se tiče takvih auta…
Mali hot hatcheva isto ima mali milijun, i to dobrih, Renault tu nekako prednjači. Da ne spominjem peticu turbo i onaj brutalni Clio V6 s motorom pozadi.
Od kompakt hatcheva mi je M140i uvjerljivo na vrhu, bez obzira što nije najbrži, nije sve u ubrzanju.
@limit – Clio williams je moj auto snova. Vjerojatno će ostat tako.