BMW se samo jednom upustio u M karavanske vode u višoj klasi, ali su to bavarci učinili sa stilom i ostavili svijetu jedan od najboljih karavana ikada. Riječ je o modelu E61, karavanskoj verziji serije 5 poznatijom pod limuzinskom oznakom E60, za mnoge najgoru peticu u povijesti. Dizajnirao ju je Chris Bangle, poznati američki dizajner koji je bio na čelu BMW-ovog dizajnerskog dijela gotovo 10 godina.
Posebnost ovog modela, osim što je M, čini njegov jedinstveni i neponovljivi V10. Bilo je to tijekom ere kad je BMW bio u partnerstvu s Williamsom u Formuli 1, pa je ovaj ogromni atmosferski 5.0 motor dijelom plod te suradnje. Zvuk je teško opisati, pogotovo ako ga niste čuli uživo, zato zvučnike barem na pola (ili slušalice) i poslušajte ovu nevjerojatnu simfoniju.
Performanse su bile tek nešto lošije nego kod limuzinske verzije, no i dalje je to respektabilnih 507 vrištećih konjskih snaga, 4.8 do 100 km/h te krajnja brzina koja bez ograničenja ide preko 300 km/h, što je vrlo lijepa brojka za karavan star gotovo 20 godina. Glavni konkurent bio mu je Audi RS6, koji je također imao V10 motor, ali biturbo, pa nije imao ni upola dobar zvuk. Iako nešto brži po pitanju ubrzanja, bio je daleko manje zabavan za vožnju od M5 E61.
Karvanska inačica nije doživjela neki poseban prodajni uspjeh, no ipak ostaje jedina petica karavan koja je nosila punokrvnu M značku.
Morate biti registrirani i logirani za komentiranje.
Registracija traje 15 sekundi, a pomaže nam da portal zadržimo civiliziranim i kvalitetnim. Hvala.
…sve rečeno u naslovu i tekstu… 🙂
Hvala hvala 🙂
Meni baš poseban auto, iako mi ta linija nikad nije sjela.
Ovo je BMW napravio samo jednu generaciju čisto da bi pokazao Audiju da može napraviti bolji karavan od RS6 Avanta.
Poslije nije bilo potrebe da se išta više dokazuju.
Ostaje malo žal jer bi, barem po meni, F11 i G31 bili ultimativni karavani.
Ja san očito manjina jer mi se sviđa ova linija petice. M linija mi je baš posebna zbog ovog V10.