autopuls dio troškova podmiruje prikazom reklama i donacijama. Reklame nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Legendarni francuski trio

Marko Rakić

Korisnički panel

Registriraj se

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portali su toliko posjećeni da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

90-e godine prošlog stoljeća obilježile su posljednju francusku borbu u višoj srednjoj klasi, a glavni akteri su redom bili Citroen XM (predstavljen u 5. mjesecu 1989.), zatim Peugeot 605 koji je na došao mjesec dana kasnije, dok je Renault Safrane došao nešto kasnije, točnije u 4. mjesecu 1992. godine. 605 je bio klasična limuzina s 4 vrata, dok su XM i Safrane imali i peta vrata, što je za obiteljske ljude mnogo značilo. Ono što je ove modele krasilo bila je iznimna udobnost, dobra kvaliteta materijala te iznmino izdržljiv 2.1 dizel koji je bio užasno spor, ali u narodu cijenjen zbog svoje dugotrajnosti i jednostavnosti održavanja.

Ipak, takav motor nije dolikovao limuzini više srednje klase, pa su vrh ponude bili 3.0 V6 motori. 605 i XM su imali isti pogonski sklop vršne snage 200ks, dok je Safraneova verzija V6-ice bila nešto slabija te je brojila 167ks. Ipak, Renault je godinu nakon predstavljanja izbacio model BiTurbo (zvana Baccara) koji je imao čak 268ks i pogon na sve kotače, što je potpuno zasjenilo konkurenciju iz susjedstva. Ipak, nije bio dorastao njemačkoj konkurenciji, što zbog nemalih 1725kg, što zbog pothranjenog agregata u odnosu na moćni BMW-ov redni šestak ili Mercedesov V8 iz modela E500. S obzirom na veliku masu ovih vozila te prednji pogon, mnogi su zamjerali pretežak prednji kraj te loš raspored mase. Jedino je Peugeot uspio sa 605-icom 2.0 turbo napraviti jedan zabavan auto, koji je imao dosta snage, a kilaža je bila nešto manja od tone i pol.

Najprepoznatljiviji i najomiljeniji je na kraju ispao XM, koji je i pokupio nagradu automobila godine 1990. Nakon ovih modela, stvar po pitanju više srednje klase kod Francuza doživila je nagli pad. Niti jedan od tri proizvođača nije imao spremnog nasljednika. Tek 2004. godine dolazi 607 kao nasljednik 605, no nije bio ni sjena prošlog modela te je slabo prodavan. XM je nasljednika dobio u C6, iznimno udobnoj i raskošnoj limuzini, vjerojatno i pravom zadnjem predstavniku Francuza u E segmentu. Renault je tek 2010. imao pokušaj s Latitudeom, no to je ispalo vrlo loše.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
131 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

5 komentara

  1. Alpine Alpine Prikaži

    Trenutni jedini predstavnik francuza u toj klasi je DS 9, i ostati će tako dok se ne pojavi Alpineov suparnik u klasi za koju godinu.
    Inače, XM je za mene osobno bio čudo od auta kada sam ga prvi puta vidio na cesti tih devedesetih, izgledao mi je kao tinejdžeru kao svemirski brod na cesti. Bio je baš poseban dizajnom. Safrane i 605 me se nisu nešto dojmili. C6 mi je izvana bio sjajan, iznutra mi se nije svidio, makar sam se jednom vozio u njemu i pamtim da je bio izuzetno udoban auto.
    I na kraju, Marko imam jedan prijedlog za novi tekst 🙂, naime, ovih dana se slavi 30 godina Renault Clia Williams, malog hot hatcha koji je obilježio te godine. Tko se hoće podsjetiti na zvuk, može ga čuti na https://theoriginals.renault.com/en

    • BMW Marko Rakić Prikaži

      DS9 sam vidio, samo mi je malo bezveze što su išli u E segment s 1.6 motorom, bez obzira na izolaciju i sve, veći motor se puno bolje ugađa s takvim autom, mirniji rad i slično, sve igra svoju ulogu.
      Slažem se za XM, svakako najdomljiviji auto od spomenute trojice, kompletan sa svih strana, iako pomalo futuristički za to vrijeme.
      Hvala na savjetu, bit će onda jedan članak o Cliju Williams 🙂

  2. Alfa Romeo limitmaker1 Prikaži

    …eh, ta trojka, u ta vremena je postojala i talijansko-švedska četvorka, prije par tjedana ‘učlankirana’ omega, scorpio, e klasa, serija5, 100tka, galant, maxima, xedos 9, volvač s70…jesam li kojeg zaboravio?…jedan mega usporedni test nisma nikad dočekao tada…hehe
    od ove trojke xm zbog hidraulike i vanjskog izgleda najupečatljiviji, iako mi je 605 nekako nabolje ‘ostario…baccara biturbo mi je bila jedna od dječačkih ‘željica’…safrane mi je imao najljepši interijer…

    • BMW Marko Rakić Prikaži

      Galant je srednja klasa ako se dobro sjećam.

      Safraneov interijer je zaista odličan, čak i danas izgleda vrlo lijepo i otkriva ga tek poduža ručica mjenjača. Nažalost izvana nije bio neka ljepota, niti originalna niti redizajn verzija.