Krajem prošlog stoljeća u auto-industriji osvanuo je novitet koji nije bio posebno popraćen od strane medija, iako ga danas koriste gotovo svi proizvođači. Riječ je o pokazivačima smjera u retrovizoru, nešto što još jedino Dacia uopće ne koristi. Ostali proizvođači ih uglavnom stavljaju, no ne idu u sve modele, već u one više klase. U C-segmentu pokazivače smjera u sklopu retrovizora danas već svi imaju, B-segment je vrlo blizu 100 postotnom učinku, dok u A-segmentu postoji još nekoliko modela koji imaju tzv. „mačje oko“. Jedan od njih je i Suzuki Celerio.
Naravno, nisam vam odmah u početku rekao koji je auto prvi imao pokazivač smjera u retrovizoru, pa se udobno smjestite na još koju minutu da vidite kojem je automobilu pripala ta čast. Vratimo se nakratko u 1937., godinu kada još uvijek nisu postojali „žmigavci“ (u autoškoli nas uče pokazivač smjera, iako nikad nisam usvojio taj izraz i ne poznajem nikoga da ga koristi). Postojale su samo prednja i zadnja svjetla, pa su se u Buicku dosjetili kako bi bilo dobro pokazati u kojem će se smjeru auto kretati kada dođe u raskrižje. Buick Special iz 1938. godine bio je prvi automobil u povijesti koji je imao pokazivače smjera. I to kakve! Morali ste ih sami paliti i gasiti, budući da su automatski došli tek dvije godine poslije.
Od tada do 1998. proizvođači automobila su pokazivače smjera smještali gdje god su stigli po prednjem dijelu, a u Europi se tijekom 80-ih godina prošlog stoljeća pokrenula rasprava o smještanju na bok automobila zbog bolje uočljivosti sa svih strana. Tada je nastalo, kako se u narodu kaže, „mačje oko“. Obično su proizvođači te bočne pokazivače stavljali ispod retrovizora, najčešće kao kockastu ili okruglu izbočinu.
13. kolovoza 1998. godine predstavljena je Mercedes S-klasa s kodnim nazivom W220. Bio je to veliki zaokret u dizajnu nakon već pomalo istrošenog kockastog „Genšera“. Novi val Mercedesovih vozila najavila je A-klasa godinu prije, pa je uslijedila S-klasa, ML, itd… E sad, zašto je odjednom bitan datum predstavljanja S-klase? Pa jednostavno zato što je W220 prvi automobil koji je imao ugrađene žmigavce u retrovizorima i to postavljene duž cijele prednje površine zaštitnog poklopca vanjskog osvrtnog ogledala. Izgledalo je to zaista elegantno i vrlo suvremeno, a što je najvažnije, povećalo je preglednost, pa se tako sa suprotne strane automobila moglo vidjeti da svijetli.
Trend su slijedili nadolazeći modeli iz Mercedesa, a par godina kasnije su počeli usvajati i ostali proizvođači. Danas ih je vrlo malo koji to ne koriste, a najčešće su u pitanju početni modeli.
Komentiraj
Morate biti registrirani i logirani za komentiranje.
Registracija traje 15 sekundi, a pomaže nam da portal zadržimo civiliziranim i kvalitetnim. Hvala.