autopuls dio troškova podmiruje prikazom reklama i donacijama. Reklame nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Automobil koji je prvi imao žmigavac u retrovizoru

Marko Rakić

Korisnički panel

Registriraj se

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portali su toliko posjećeni da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Krajem prošlog stoljeća u auto-industriji osvanuo je novitet koji nije bio posebno popraćen od strane medija, iako ga danas koriste gotovo svi proizvođači. Riječ je o pokazivačima smjera u retrovizoru, nešto što još jedino Dacia uopće ne koristi. Ostali proizvođači ih uglavnom stavljaju, no ne idu u sve modele, već u one više klase. U C-segmentu pokazivače smjera u sklopu retrovizora danas već svi imaju, B-segment je vrlo blizu 100 postotnom učinku, dok u A-segmentu postoji još nekoliko modela koji imaju tzv. „mačje oko“. Jedan od njih je i Suzuki Celerio.

Naravno, nisam vam odmah u početku rekao koji je auto prvi imao pokazivač smjera u retrovizoru, pa se udobno smjestite na još koju minutu da vidite kojem je automobilu pripala ta čast. Vratimo se nakratko u 1937., godinu kada još uvijek nisu postojali „žmigavci“ (u autoškoli nas uče pokazivač smjera, iako nikad nisam usvojio taj izraz i ne poznajem nikoga da ga koristi). Postojale su samo prednja i zadnja svjetla, pa su se u Buicku dosjetili kako bi bilo dobro pokazati u kojem će se smjeru auto kretati kada dođe u raskrižje. Buick Special iz 1938. godine bio je prvi automobil u povijesti koji je imao pokazivače smjera. I to kakve! Morali ste ih sami paliti i gasiti, budući da su automatski došli tek dvije godine poslije.

Od tada do 1998. proizvođači automobila su pokazivače smjera smještali gdje god su stigli po prednjem dijelu, a u Europi se tijekom 80-ih godina prošlog stoljeća pokrenula rasprava o smještanju na bok automobila zbog bolje uočljivosti sa svih strana. Tada je nastalo, kako se u narodu kaže, „mačje oko“. Obično su proizvođači te bočne pokazivače stavljali ispod retrovizora, najčešće kao kockastu ili okruglu izbočinu.

13. kolovoza 1998. godine predstavljena je Mercedes S-klasa s kodnim nazivom W220. Bio je to veliki zaokret u dizajnu nakon već pomalo istrošenog kockastog „Genšera“. Novi val Mercedesovih vozila najavila je A-klasa godinu prije, pa je uslijedila S-klasa, ML, itd… E sad, zašto je odjednom bitan datum predstavljanja S-klase? Pa jednostavno zato što je W220 prvi automobil koji je imao ugrađene žmigavce u retrovizorima i to postavljene duž cijele prednje površine zaštitnog poklopca vanjskog osvrtnog ogledala. Izgledalo je to zaista elegantno i vrlo suvremeno, a što je najvažnije, povećalo je preglednost, pa se tako sa suprotne strane automobila moglo vidjeti da svijetli.

Trend su slijedili nadolazeći modeli iz Mercedesa, a par godina kasnije su počeli usvajati i ostali proizvođači. Danas ih je vrlo malo koji to ne koriste, a najčešće su u pitanju početni modeli.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
67 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj