autopuls dio troškova podmiruje prikazom reklama i donacijama. Reklame nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Mercedes SL 73 AMG: Najveći Benzov V12

Marko Rakić

Korisnički panel

Registriraj se

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portali su toliko posjećeni da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Brojke u naslovu govore same za sebe – možda je dovoljno reći da se isti taj motor ugrađivao u Pagani Zondu S.

Mercedes je početkom devedesetih godina prošlog stoljeća počeo raditi na razvoju najvećeg motora kojeg su ikada proizveli za cestovna vozila. Veličanstveni V12 zapremine 7300 ccm koji je razvijao 525 KS. SL klasa sportski je kabriolet njemačkog proizvođača premium automobila koji se proizvodi već više od 60 godina, točnije od 1954. i poznatog 300 SL-a. Četvrta generacija donijela je veliki zaokret u odnosu na onu prije. R107 (III. generacija) je pristigao na tržište 1972. godine te ostao sve do 1989. Nova serija bila je prijeko potrebna, a novi R129 (IV. generacija) bio je pun pogodak. Prodaja se uglavnom odnosila na modele 300 i 500 SL, nešto rjeđe SL 600, dok se AMG modela prodalo svega nekoliko stotina komada. Bili su posebni, svaki od njih, no ipak se jedan značajno isticao – SL 73 AMG.

Model iz naslova proizveden je u svega 85 primjeraka, a mogao se kupiti u razdoblju od 1995. do 2001. godine. U naslovu su spomenute osnovne specifikacije ovog motora (kodnog imena M120), poslije se ispostavilo najvećeg kojeg je AMG odjel ikada napravio. Blok motora izrađen je od aluminija, a bio je toliko velik da je jedva stao u dugu haubu SL klase. U današnje vrijeme bi stroj takve zapremine i tolikog broja cilindara imao barem 1000 KS, vjerojatno i više, no za pojam devedesetih je imao impozantnih 525. Bilo je to dovoljno za 4.8 sekundi do 100 km/h te maksimalnu brzinu ograničenu na 250, dok je bez elektronske blokade s lakoćom postizao više od 300 km/h jer je imao veliki okretni moment te iznimno snažnu kompresiju koju je mogao razviti u velikom radnom prostoru.

Ovaj sjajni motor nažalost je bio jedina dobra strana Mercedesa SL 73 AMG-a. S masom od gotovo dvije tone bio je pretežak, pogotovo na duljinu od tek 4.5 metara, pa je upravljivost bila primjetno lošija nego kod modela 55 AMG koji je bio najprihvaćeniji od četiri modela (55, 60, 70 i 73 AMG) koja su prošla kroz ovaj odjel. Bilo je i poteškoća s pouzdanošću zbog smještaja motora, no kroz godine su uklonjeni, a to je nanjušio Horacio Pagani, vlasnik jedne od najboljih firmi za izradu sportskih automobila. Pagani Zonda C12-S bio je sretnik koji je ugostio ovaj vrhunski motor, tada osnažen za 30 KS, pa je Zonda S raspolagao sa 550 KS. Činilo ga je to jednim od najbržih serijskih automobila tog doba, budući da je masa vozila bila gotovo dvostruko manja od SL 73 AMG.

Pagani Zonda

Mercedes je za sljedeću generaciju svojih luksuznih kabrioleta ostavio jedino 6.0 V12, dok su svi ostali 12 cilindarski izostali iz ponude. 7.3 je ostao u igri poprilično dugo, točnije do 2010., kada je ugrađen u Zondu Tricolore. Snaga je porasla na 670 KS što je bilo dovoljno za 3.5 do 100 i maksimalnu brzinu od 350 km/h. Mercedes SL 73 AMG nije bio značajan u svoje vrijeme niti poznat kao modeli S500 i S600, ali ipak predstavlja predanost proizvođača u traženju novih smjerova i granica. Mali je broj ljudi koji su čuli za ovaj AMG model, što zbog cijene, što zbog vrlo malo izrađenih modela. To pak ne utječe na činjenicu da će ovaj SL ostati jedini Mercedesov model koji je ugostio njihov najveći motor (za cestovna vozila) u povijesti.

Poseban V12 u svijetu automobila.
Marko Rakić
Pulsmedia autor
129 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

1 komentar

  1. Volvo Votka Prikaži

    Vidija ga u opatiji prije nekih 10 godina, ljudi moji koji veličanstven zvuk. Susid je ima S500 godinama isto top zvuk, ali ovo je nešto drugo.