autopuls dio troškova podmiruje prikazom reklama i donacijama. Reklame nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Koje dijelove treba mijenjati nakon kupnje rabljenog vozila?

Marko Rakić

Korisnički panel

Registriraj se

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portali su toliko posjećeni da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Malo tko će vam potpuno srediti auto prije prodaje, no ako prodavač inzistira da je sve sređeno, svejedno provjerite sve koliko je moguće.

Kupovina rabljenog auta na našim prostorima zaista zna biti vratolomija, stoga u kupovinu treba ići s “više očiju”. Treba se pripremiti na to da ćete nakon kupovine rabljenog automobila imati određenog troška, pa tako nemojte nikada cijeli predviđeni budžet potrošiti na samu kupnju vozila. I na kraju, uvijek dobro provjerite je li auto na firmu i ako je, tko vam ga u tom slučaju pokušava prodati.

Možemo krenuti od lakšeg slučaja kupovine, a to je da “pazarite” uredan auto u koji imate minimalna ulaganja ili pak nikakva. Ako vam vlasnik tvrdi da je sve redovito mijenjano, provjerite je li to istina te krenite s najjednostavnijim stvarima, a to su provjera filtera zraka, kabine (ako je lako dostupan), kakvo je samo ulje u motoru (ne smije biti crno ili suviše gusto, već svijetlo i čisto ako je netom promijenjeno), stanje zupčastog remena na sam pogled te datum proizvodnje akumulatora da vidite je li ikada promijenjen. Nakon toga postoji još hrpa stvari koje se mogu pregledati, no ako su gore spomenute stvari uredne, onda je vjerojatno i sam taj auto dobar.

Nemojte škrtariti oko zupčastog remena – promjena nije preskupa, a mirni ste dugo vremena nakon promjene.

“Srednji slučaj” bi bio da naiđete na izgled dobar auto, ali na njemu imate dosta ulaganja. To ne mora značiti da je auto loše održavan ili slično, već da je prethodni vlasnik sve planski iskoristio i sad vas čeka veće ulaganje kako biste dalje bezbrižno koristili auto. U blažem slučaju to može biti odraditi mali servis, promijeniti gume, brisače i još poneka sitnica. U gorem slučaju to bude gore navedeno, plus veliki servis, akumulator pa i registracija koja vam slijedi vrlo brzo nakon kupnje. Tu vam se bez problema može nakupiti cca 10 tisuća kuna troška, pa računajte ako kupujete takav auto da ima i nešto nižu cijenu od uobičajene. Da biste dobro prošli u kupnji napravite dobru kalkulaciju i niti jedan trošak vas ne bi trebao iznenaditi, naravno, osim onih iznenadnih ili veoma skupih.

Teži slučaj je, dakako, loše održavan ili neodržavan auto koji samo čeka trenutak kad će stati na cesti i prouzročiti vam nezaboravno iskustvo. Tu možete očekivati teške kvarove, ili havariju motora uzrokovanu pucanjem zupčastog remena, stoga je najbolje kloniti se ovakvih automobila i potražiti nešto barem donekle održavano. Automobili koji nisu bili održavani često postaju rupa bez dna i zato počinju predrasude o rabljenim automobilima. Provjerite automobil prije kupnje koliko god možete i gdje god možete, pa iako to neće biti garancija da će sve biti u redu, u velikoj većini slučajeva će vas to vozilo služiti sasvim pristojno.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
67 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

7 komentara

  1. Volvo Votka Prikaži

    Moja žena je specijalac!
    Kad smo prodavali auto, ulila pun tank goriva dvi ure prije nego je čovik doša po kola. Mora san otić na selo odmorit glavu

  2. Skoda Frantic Prikaži

    Uvijek spustiti cijenu za vrijednost velikog servisa (po mogućnosti još više) i odeš lagano uradiš veliki servis.
    Što se tiče ostalih, jbga – gume i ostale stvari koje se mogu vidjeti golim okom, imaš i set kvačila i zamajca koje ne možeš vidjeti, ali možeš “čuti i osjetiti”, kao i turbinu (ako je auto ima)….., tako da ima materijala za cjenkanje, ali i materijala za popravak/ulaganje.