autopuls dio troškova podmiruje prikazom reklama i donacijama. Reklame nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Dolazi nova Giulia, ali samo na električni pogon

Marko Rakić

Tužna vijest za sve ljubitelje aktualnog modela Giuliua, kao i njene prekrasne unikatne verzije GTA – od sljedeće generacije neće više dolaziti s benzincima, dizelašima, čak ni hibridima, već isključivo kao električni automobil.

Giulia je debitirala 2015. te je pokupila mnogo simpatija, ponajprije zbog zadnjeg pogona, kojeg modeli prethodnici 156 i 159 nisu imali. Došla je i sportska verzija Quadrifoglio sa snažnim 2.9 Ferrarijevim V6 motorom s 510KS, čime je postala tada najbrži serijski automobil u D segmentu. U ponudi je bilo i nekoliko dizelaša, koji su bili vrlo hvaljeni, s izuzetnim performansama i malom potrošnjom, dok su benzinci bili standardno dobri. Hibridnih modela nije bilo u ponudi.

Ipak, Stellantis grupacija u kojoj se trenutno nalazi Alfa Romeo (nekadašnji PSA) ima nešto drugačiju viziju od ljubitelja automobila te oni žele u ponudi već od 2027. imati potpuno električno krdo. Ipak, postoji tračak nade za sve Alfiste i simpatizere ove marke – najavljeno je da će u manjim količinama biti izrađene neke sportske serije. Koje i kakve, još ne zna, no vjerujem da će biti izvrsni.

Talijanska umjetnost dizajna zaista je nedostižna velikoj većini
Marko Rakić
Pulsmedia autor
97 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

15 komentara

  1. Skoda Frantic Prikaži

    Jeb’la ih elektifikacija, s oproštenjem 👎
    Ajd hibrid, ovakav ili onakav, ali potpuno elektični,……☹️

    • BMW Marko Rakić Prikaži

      Šteta, pogotovo zato jer ta “zelena tehnologija” nije ono za što se predstavlja.
      Čini mi se da smo to na forumu bili spominjali.

    • Rover zjurina Prikaži

      Potpis.

      Imo hybrid sa strujom da se sam pogon dopunjuje kroz vožnju mi je jedini ok.
      Sve ostalo mi nebi baš bilo u pogonu ni za deset godina, jer nemamo infrastrukturu, a bome ni mentalitet za tako nešto.

      1. prihvatljiva je opcija punjenja automobila za stanovanje van grada gdje je praktički sva struktura stanovanja u obliku kuća & od kojih možda i više od polovice imaju i garaže, pa punjenje ne predstavlja problem.
      – Zamislite stanovanje u Ilici, Varšavskoj, Vlaškoj – stanova ko u priči !
      & onda iz svakog stana po jedan produžni ???

      2. putni vijek strujića za po gradu i okolicu je u dometu automobila, ali ja imam frenda u Hamburgu… iiii ??
      Kad se istroši zaliha struje primoran sam stati na punjenje… ali baš tu (tu hdje sam bio primoran stati) nema nigdje mogučnost punjenja.
      No predpostavimo da ima – koliko dugo sam primoran čekati da se moje vozilo napuni ?

      3. Eko pitanje1.
      Sva ova halabuka oko ekologije je vjerujem dobronamjerna više manje, ali i vjerujem da je i politički i ekonomski napuhana.,
      Uz znanje da će se u bliskoj budućnosti zalihe fosilnih goriva uvelike smanjiti ako ne i u potpunosti nestati, treba se preorijentirati, ali mislim da to radi ekonomsek računice. Siguran sam da su ovi koji i najviše zarađuju na gorivu prosudili da to više neče biti (dovoljno) profitabilno.
      Pa sad treba nači novi drugi profitabilniji nači za zaradu i punjenje vlastitih džepova.

      4. Eko pitanje2.
      Lijepo je misliti kako se orijentiramo na struju a da ispušni plinovi nebi zagađivali.
      No jel to sigurno ekološki siguran pravac?
      Koliko je ekološki sigurno zbrinjavanje i odbacivanje tih baterija i elemenata od kojih su baterije sačinjene?
      Jel će sve to biti ekološko zagađivanje 0% ?? Čisto sumnjam.

      5. Meni sve to smrdi na mijenjenje lošeg starog radinka novim – kad ono… ovaj novi dva-tri puta gori.

      PS. – može (lijepo molim) bedž Rover i (ili) MG .

      • Honda Lux Prikaži

        U vezi eko pitanja 1. Slažem se. Stvar je i ekonomije i sigurnosti/politike. I to počevši od državne razine. Struju ne proizvodiš ni u Kataru ni u Sibiru. Ako si tehnološki jak i imaš puno obnovljivih izvora, koji su na tvom teritoriju i upumpavaju novac u tvoje gospodarstvo, naravno da ćeš radije htjeti da se kola vrte na el eneregiju nego na dizel. Fun fact: dnevno iz EU izađe 1 milijarda eura na energente okolnim državama (primarno Rusija i Bliski Istok).
        To najviše igra EU. Npr Danska je odlučila uvesti snažnu “zelenu” politiku baš nakon jake naftne krize u toj zemlji prije 30-40 godina. Dakle, postaješ neovisiniji, a i ne dijeliš novce okolo.
        Samo je problem što gotovo svi litij-ion baterijski članci dolaze iz Kine. XD
        I to je u biti i tema oko eko pitanja 2. Naravno, već se puno vrijednih stvari reciklira (npr bakar i alkalne baterije). Ali ove baterije su puno kompliciranije (čitaj:skuplje) za reciklirati i vjerojatno će se morati uplesti velike institucije (EU) da bi se to moglo zalaufati. Inače si energetsku ovisnost samo premjestio s Rusije i Arapa na Kinu. Mislim da će baš zbog toga recikliranje i ojačati, ali trenutno to je stvarno u povojima. A za već 5 godina to bi mogao postati veliki problem.
        Neki proizvođači već imaju neke programe u vezi toga, međutim, kad se sjetimo kolektivne sramote varanja na testovima emisija, onda znamo da će raditi nešto jedino ako ima se to isplati. A ako ne, onda jer ih se tjera na to. I to gadno. XD

    • Rover zjurina Prikaži

      BTW… GTA ili bilo kakav sličan kao ova Alfa na slici, a da ne brunda i grmi, je (smrtni) grijeh 🙂

  2. Alpine Alpine Prikaži

    Ja nemam ništa protiv električne Giulie, upravo u Stellantisu razvijaju platformu koja će riješiti većinu problema el. automobila trenutno, znači cijenu, domet, te brzinu punjenja, tako da palac gore.
    Jedino što će doći oko 26/27 dok tehnologija sazrije.
    Marko, poslao sam mail pred neko vrijeme, izgleda da se zagubio 😃, pa ako nije problem da se doda bedž od Alpinea i recimo od DS-a, kao bratske kompanije Alfi u Stellantisu. Hvala!

    • BMW Marko Rakić Prikaži

      Pozdrav kolega,
      Evo sad sam premotao malo po mailu, otišlo u spam, kaže gmail da je sadržaj poruke sličan tipičnim spam porukama haha
      Ubacit ćemo i ove marke, hvala 🙂

      Što se tiče strujića, puno je tu još izraženih mana, ali kako sprovesti kompletan sustav punionica i preko čega proizvesti el. energiju

      • Alpine Alpine Prikaži

        Sve ovo je zakuhao zakonodavac, odnosno EU, proizvođači tu jednostavno nemaju izbora.
        Jer zakon za 2035. kaže, ispušni plinovi 0,0%, pa si ti sad misli i napravi taj auto kako god znaš i umiješ. I onda im preostaje struja, vodik (za proizvodnju trebaju mega količine struje) i sintetsko gorivo ( opet treba puno struje).
        A najveća drama po meni ne slijedi zapravo 2035., nego sa euro 7 normom negdje oko 2027. gdje će neki skuplji automobili velikih premium proizvođača i ostati u nekakvim hibridnim verzijama još par godina, ali automobili koje većina naših građana kupuje, kao npr. Renault Clio, bi postali preskupi kad bi željeli zadovoljiti tu normu, tako da dobar dio tih manjih automobila već u slijedećim generacijama za EU ide na struju, van EU će ostaviti fosilna goriva još neko vrijeme. Tako da svi oni koji se žele još neko vrijeme voziti bez struje, trebaju polako razmišljati što će kupiti.
        A gdje će se to sve puniti, nemam ni ja pojma, mislim da je intencija da si svatko svoj auto napuni doma preko noći, za što opet treba svatko dosta uložiti, no eto, tako je kako je.

      • Alfa Romeo limitmaker1 Prikaži

        …nema šanse da ćeš kući puniti auto, to će prvo zabraniti/onemogućiti…a čekaj tek kad uvedu trošarine, ne misli valjda netko da će se država odreći toga…

  3. Alfa Romeo limitmaker1 Prikaži

    …samo ne znam gdje im je sva ta struja koja će biti potrebna uskoro, a pogotovo što sadašnjim načinima proizvodnje iste NEĆE biti moguće ispuniti potrebe prijevoza za el.eng…nadalje proizvodnja el.eng trenutno sudjeluje sa 24-25% u ukupno zbiru ispuštanja co2, dok je cestovni promet na oko 14 što u biti ovu priču pravi iznimno šupljom ako će se tih 14% nadodati na onih 25 a zbog proizvodnje baterija će se samo povećati….a implikacija ima još na desetke koje ja znam a ja ne znam puno…nitko ne nudi suvisla rješenja za tu problematiku, samo se pozivaju na zakon kojeg neće NITKO moći ispuniti…tako da ova elektrifikacija meni samo smrdi na mužnju raznih vlada i pokrivanje kolosalnih pogrešaka velike većine CEO-va u auto industriji…

    • Skoda Frantic Prikaži

      Ma pisao sami nešto slično na F1Pulsu nedavno, na forumu, u temi gdje je Marko najavio Autopuls.
      Previše i prebrzo su “poletili” svi na tu elektrifikaciju.

      • Alfa Romeo limitmaker1 Prikaži

        …nisu svi htjeli ali glasovi razuma su ušutkani a inženjeri odavno nemaju pravo glasa, već kolo vode brojači znamenki…ali to je već sasvim druga priča od 1000 stranica…

      • BMW Marko Rakić Prikaži

        Normalno, samo profit i profit, dok se cijeli ovaj finacijski balon ne raspadne. Tek ćemo onda vidjeti ljepote ovih “ekonomista” što nam danas rade proračune.

    • Rover zjurina Prikaži

      Ja već duže vrijeme što šali što u zbilji (a uvijek ima tu pola istine) da nas je ujebo onaj ko je izmislio struju …lol.
      Neki dan nestalo struje i to na duže vrijeme (ima već kojih mjesec dana) i sve stalo .. fu*k !
      Ne radi grijanje (pumpa od centralnog), ne radi frižider, ne radi perilica, nemožeš ni natočit bengu, jer pumpa ne radi.
      U dučanu nemožeš ništa kupiti… nema kompa, nema Interneta, nema radija, ne emitiraju… ono totalka … end of the world ..
      Pa neka kaže neko da je struja savršena.

  4. Honda Lux Prikaži

    Evo u skladu s raspravom, ja ću napisati svoje mišljenje (a i ima mi veze sa strukom). 🙃
    Tehnički, već postoje rješenja da se pokriju potrebe za većim proizvodnim kapacitetima, a da nisu na ugljen ili mazut. Procijenjuje se da bi svakoj državi kapaciteti trebali porasti za 15%, što je sasvim u redu jer do 2035 bi ionako kapaciteti svih rasli.
    Međutim, veći problem je sama infrastruktura punjenja (pogotovo jer puno više ljudi u Europi i Japanu živi u stanovima u odnosu na USA), ali i pripremanje mreže za moguće udare (a to su punjači, pogotovo jaki koji brzo pune baterije), ali i paralelno implementiranje OIE i BEV.
    To neće ici bez da obnovljivi izvori ne budu upareni s ogromnim kapacitetima spremnika električne energije. To će u budućnosti biti ili vodik ili baterije (reverzibilne HE tko je mogao već je iskoristio), samo je to još uvijek u ranoj fazi razvoja. Odnosno, jako je skupo. 🙂 Bez toga, moglo bi biti veselo. Zasad su Norvežani najviše implementirali EVove, ali oni komotno proizvode svu potrebnu el. energiju i to iz hidroelektrana. Nijemci npr su tu u puno goroj poziciji.
    Što se tiče koliko su sami EV stvarno zeleni, to sve ovisi ali nas ne bi trebalo brinuti. U Kini, najbolje vam je vozit bicikl. Makar 1000km. 😂Voziti EV je gore i od benzinca i dizelaša.
    U Hrvatskoj, “relativno” brzo ćete prestići ugljični otisak benzinca sa strujićem jer nam je energetski mix puno povoljniji, a i biti će samo još bolji. To je priča u praktiči cijeloj EU. Da, rudare se i ovo-ono, ali opet, u razvijenijim državama bolji su od benzinaca što se tog tiče.
    Međutim, stvar s CO2 je što ga u globalu nije briga gdje je nastao. Tako da ti se lako može desiti da si đabe krečio, ako ti netko s druge strane planete i dalje loži ugljen… A loži…

Trenutno popularno