autopuls dio troškova podmiruje prikazom reklama i donacijama. Reklame nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Uvoz auta (unos vozila) u HR – kako funkcionira?

Marko Rakić

Unos automobila iz strane zemlje možda izgleda kao složen proces, no nije posebno težak niti kompliciran, ali kupci u HR i dalje često odustaje od takve kupovine, iako svjesni da mogu uštedjeti određenu sumu novca. Prva prepreka je ta što automobil ne mogu vidjeti uživo te procijeniti vrijedi li ta kupnja, dok je druga nepoznavanje stranog jezika, što otežava sporazumijevanje, a i prilikom toga nastaje strah od izostavljanja važnih podataka.

Unos vozila u HR mogao bi se opisati u četiri koraka:
1. Pažljivo i temeljito traženje vozila
2. Plaćanje vašeg auta, transporta na šlepi ili u osobnoj režiji
3. Trošarina (poseban porez na motorna vozila koji se plaća prilikom unosa vozila)
4. homologacija, tehnički pregled i obavezno osiguranje

1. Uzmite dovoljno vremena kako biste potražili auto koji zadovoljava što je moguće više vaših zahtjeva. Treba biti svjestan da je jako teško pronaći rabljeni automobil koji vam u svemu odgovara, stoga morate biti spremni na kompromis. Isto tako, dobro proučite značajke tog automobila, kao i što označava prvu verziju modela, a što redizajn. Primjerice, ako je redizajn išao od 2015., a auto kojeg gledate ima svjetla kao redizajn, ali je 2013. godište, to je odmah sumnjivo. Ljudi koji radi izgleda naprave takve zahvate na svom autu to uglavnom i napišu na oglasu, a ako nije napisano, moguće je da se radilo o sudaru te da je auto skrpan u nekoj šupi na brzaka. To je samo jedan od primjera što sve može biti. Također, obavezno provjerite automobil po broju šasije i sve što god još možete što je vezano uz model koji gledate.

Svakako pripazite na to koliko košta održavanje auta kojeg želite. Sama kupnja može biti povoljna, kao recimo ova S klasa, ali nemojte se zavaravati da će dijelovi biti povoljni.

2. Kad ste se konačno odlučili koji ćete točno auto kupiti, morate ga platiti prije negoli krene prema vama. Ako kupujete kao privatna osoba, onda plaćate punu cijenu vozila i ostale troškove koji će vas dočekati u HR. Ako pak uzimate kao pravna osoba, dakle na firmu, također plaćate punu cijenu, ali nakon registracije vozila vam firma od koje ste kupili vozilo mora vratiti porez od 19% koji ste uplatitili u punoj cijeni vozila. Auto iz strane države možete prevesti na dva načina, tj. možete i teretnim avionom, no to je nešto jeftinija varijanta pa ćemo to zaobići. Najčešća verzija je prijevoz šleperom, koja će vas koštati nekoliko stotina eura, ovisi gdje vam se automobil nalazi, no ako gledamo njemačku, najskuplje bi trebalo biti oko 600 eura. Vozilo mozete odvesti i sami tako što dođete po njega, no ne dozvoljavaju sve autokuće takav način. Ako dopuštaju, vaše je da izvadite zoll tablice (ili da vam u autokući pripreme, što im nije strano), izaberete za koliko dana želite tu registraciju (maksimalno mjesec dana) i krenete na put. To je verzija nešto jeftinija od šlepe, ali za to morate imati “koji kilometar u nogama” jer takve vožnje nisu za neiskusnog vozača. Pobrinite se da uz svu odgovarajuću dokumentaciju vozila imate i COC dokument (isprava koja potvrđuje da je vozilo u skladu s EU normama). Ukoliko ga nemate, morat ćete našoj carini isplatiti oko 1000kn za izdavanje tog dokumenta.

Visoka cijena vozila kao novog i velik CO2 recept su za ogromnu trošarinu.

3. Slijedi plaćanje trošarine, točnije rečeno poseban porez na motorna vozila prilikom unosa vozila u HR. Ova stavka ovisi o 4 parametra, a to su cijena vozila kad je bio nov, godište, količina CO2 na 100km i vrsta motora s unutarnjim izgaranjem, dakle jel benzinac ili dizelaš. Na web stranici https://uvozauta.com/ možete unijeti sve potrebne podatke i vidjeti koliko će vas izaći za vaš automobil. Dvije stvari- kod računanja CO2 budite oprezni te dobro istražite koliki je kod vašeg auta, jer zna biti drugačije zbog pogona ili mjenjača. Najbolje je da tu informaciju izvučete s COC papira. Drugo, cijene novih vozila kod nas i vani se razlikuju, kao i paketi opreme i cijena opreme, stoga budite spremni da na carini isporučite sve točne podatke kako bi procjena prošla što bolje za vas, a ne da vam za opremu pišu primjerice automatik, a taj auto jedino i dolazi s automatikom.

4. Kada sve to obavite, slijedi tehnički pregled vozila, homologacija i plaćanje osiguranja. Homolgacija se plaća oko 600 kn, a ostalo će ići po izračunu koji nikad nije isti, kako za tehnički, tako i osiguranje.

Kada ste odradili sve ove korake, vaš uvezeni auto spreman je za naše ceste 🙂

Marko Rakić
Pulsmedia autor
97 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

7 komentara

  1. Alfa Romeo limitmaker1 Prikaži

    …moje iskustvo je bilo ovakvo…kad sam se odlučio koji auto hoću, filtrirao sam si što bi htio da auto ima (oprema) i bacio se na potragu po internetu…nekoliko puta mi je auto pobjegao ‘pred nosom’ no to je nešto na što se čovjek mora pripremiti i oboružati strpljenjem…auto mi je uvezla hr firma od firme (konkretno iz italije ali bilo je svejedno jer su mi pobjegli ranije auti iz par drugih eu država)…za auto koji sam konačno kupio dobio sam br.šasije na prvi upit i preko firme uvoznika provjerio u ovlaštenom servisu tj. matičnoj kući dostupnu povijest…zavrzlama se desilo nekoliko zato i jesam išao preko firme jer da sam ja to sam morao raditi dobio bi slom živaca najmanje triput…da nisam išao preko specijalizirane firme u hr koja se bavi uvozom prevarili bi me najmanje dvaput a vjerojatno i više puta i strogo savjetujem da odaberete neku tvrtku koja će vam auto uvesti jer će te u konačnici platiti manje iako vam na prvu to možda neće izgledati tako…nadalje ‘ja znam meni ne treba nitko, manje ću platiti, iz xy države su ljudi pošteni nebi oni varali’ itd itd sve bacite u kantu i ostavite profićima da se time bave…najvažnije je ipak ne skakati pred rudo i biti strpljiv i hladan (što ja nisam) pa je iako sam ja htio sve brzo napraviti moja kupovina na kraju trajala 6 mjeseci ali sam dobio što sam htio i u savjetovanju sa tvrtkom uvoznikom izbjegao najmanje jednu ‘izvrsnu priliku koju treba odmah zgrabiti’…ugl hladna glava i strpljenje, ako to imate dobro ćete proći, ako ne naje…. ste… 🙂

    • BMW Marko Rakić Prikaži

      Hvala na ovom iskustvu, imao sam ih ja dosta s uvozom, ali su svi prošli dobro, no imam dosta kolega koji su trčali pred rudo pa kupili krntiju,
      A za ove koji nemaju hladnu glavu i strpljenje, najbolje je platiti malo više i kupiti auto kod nas, nema druge.

      • Alfa Romeo limitmaker1 Prikaži

        …dakako prvo bi bilo dobro zacrtati si neki budžet i držati se u tom okviru 95%…konkretan primjer je iz 2019-te, prije ‘korona krize’ i prije wltp mjerenja co2, sad mi se čini da su cijene izjednačenije sa eu tržištem kod nas jedino ostaje stvar izbora kojeg dakako vani ima puno više…

      • BMW Marko Rakić Prikaži

        Vani je izbor ludnica još uvijek naspram HR tržišta, iako je vani broj auta u prodaji pao za par stotina tisuća.

        Evo konkretno, na autoscoutu trenutno se prodaje milijun i 650 tisuća vozila, dok je to do prije godinu, godinu i pol uvijek bilo preko 2 milijuna.

  2. Volvo Votka Prikaži

    Mene ode zanima jedna stvar – kako dva auta istog godišta, istog motora i mjenjača imaju različit CO2? Jel ja nešto krivo čitan ili je u nečem drugom stvar?

    • BMW Marko Rakić Prikaži

      Promjer kotača, to je razlika. Imaš aute s osnovnom dimenzijom 205/55/16 i najveću 245/40/18, znači da je sa svake strane auta po 4cm više, što daje veći otpor zraka, a veći otpor zraka znači više CO2. To je ta računica.

Trenutno popularno