autopuls dio troškova podmiruje prikazom reklama i donacijama. Reklame nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Top 10 najbržih dizelaša u kompakt klasi (2. dio)

Marko Rakić

U prvom nastavku ispratili smo neke od ponira brzih kompakata, a u drugom dijelu ćemo se pozabaviti s najboljima. S obzirom da je većini poznato kako se puno teže skidaju sekunde kad se približava brojkama pravih sportskih automobila, ne treba iznenaditi što četiri najbrža kompakt dizelaša ustvari nisu značajno brža od onih na prošloj listi. Na zadnjoj listi imat ćemo samo premium proizvođače, što i ne čudi, jer Audi, BMW i Mercedes nude veliku i snagom obilatu paletu motora, uz odlične pogonske sustave te sjajne ovjese. Četvrto mjesto tako zauzima:

4) Audi A3 2.0 TDI quattro / Mercedes A220d 4MATIC – Iako na pogled vrlo slični, postoji mnogo razlika između ova dva modela. Audijev adut nudi 184 KS uz 7-stupanjski automatski mjenjač i 380Nm, s ukupnom masom od 1470kg. S druge strane, Mercedes ima 190 KS uz 8-stupanjski automatski mjenjač te 400Nm, ali i 30kg više od A3. Oba stotku postižu za 6.8 sekundi te 200 za pola minute.

3) BMW 123D (2007. – 2011.) – Tada, prije 15 godina, BMW je predstavio redizajn svoje prve jedinice, pravog hot hatcha sa stražnjim pogonom, jedinim takvim i po tom unikatnim. Javnosti je također predstavljen model 123D, prvi serijski kompakt dizel s preko 200 KS, točnije 204 KS. Stotku je hvatao za nešto manje od 7 sekundi, ali je brzinu dobro razvijao i nakon 100km/h, a 200 je dostizao za nekih 28 sekundi. Zapravo, jedini sljedeći kompakti koji su imali preko 200 KS su upravo nasljednici 123D i najbrži dizel kompakti u povijesti, a s obzirom na trenutni trend, izgleda da će tako ostati.

2) BMW 125D (2011. – 2015.) – Nova jedinica označila je veliki pomak u odnosu na stari E87, čak ne toliko zbog motorizacije, već zbog novog ZF 8-stupanjskog automatskog mjenjača, koji je strašno digao razinu performansi. Sprintao je tako novi 125D sa svojih 218 KS za 6.5 sekundi do 100 km/h, a impresivna su bila međuubrzanja koja su ga činila pravim dizelskim hot hatchem.

Posljednji mohikanac

1) BMW 125D (2015. – 2019.) – Redizajn jedinice F20 donio je i novi dizelski motor, pa je stari N47 zamijenjen s novim B47. Najveća prednost novog u odnosu na stari motor bila je puno veća iskoristivost, pa se tako dobilo više okretnog momenta i linearnije razvijanje snage, što je za dizelski motor vrlo važno. Najjači dizel kompakt u povijesti razvijao je 224 KS uz 450 Nm, što je bilo dovoljno za tek nešto više od 6 sekundi do 100, izvrsna međuubrzanja te maksimalac od 250 km/h.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
97 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

2 komentara

  1. Volvo Votka Prikaži

    Isplati li se kupit ovakav auto jer vidin da in cijene baš nisu niske?

    • BMW Marko Rakić Prikaži

      Ako tražiš da je auto brz, a da pritom ne troši puno, onda ustvari nemaš izbora. Ili ovo ili kupiti nekog s 2.0 dizelom u slabijoj varijanti, tipa 150 KS, pa se baviti mapiranjem i mijenjanjem nekih dijelova da bi se postiglo preko 200 KS, a da motor ne kihne nakon par mjeseci.

Trenutno popularno