autopuls dio troškova podmiruje prikazom reklama i donacijama. Reklame nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Na koje stvari treba paziti tijekom vožnje ljeti?

Marko Rakić

Korisnički panel

Registriraj se

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portali su toliko posjećeni da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Vožnja u vrućim ljetnim mjesecima zna biti pravi pakao za poneke automobile, a posebno one starije proizvodnje i lošije održavane. Ipak, i kod novijih automobila treba paziti na određene stvari, a to su sljedeće:

1) Niski okretaji – Koliko god vam putno računalo sugeriralo da pri 2000 okretaja u četvrtoj ubacite u petu, nemojte to raditi u ljetnim mjesecima. Već ćete na sam stisak gasa u višoj brzini osjetiti da auto nevoljko brunda i da traži više okretaje, jer većina današnjih motora s tri ili četiri cilindra ne može povući iz preniskih okretaja. Stoga ostavite automobil u brzini kojoj jest, današnja izolacija auta i kultiviranost motora sigurno vam neće prouzrokovati visoku buku u kabini zbor par okretaja više.

2) Gašenje klima uređaja prije gašenja vozila – Kako biste se rješili neugodnog mirisa koji se osjeti kad upalite klima uređaj, napravite to da klimu ugasite nekoliko minuta prije gašenja vozila, kako bi se u kabinu otpustio sav ohlađeni zrak. Kada počne puhati topliji zrak, znači da je proces odrađen. Još jedna stvar – mijenjate barem jednom godišnje filter kabine. Prvo zbog zdravlja, a a drugo zbog toga da se auto manje napreže te da se ventilacija odvija bez smetnji zbog začepljenog ili suviše prljavog filtera.

3) Ubrzano trošenje guma – Točnije, radi se o ubrzanom trošenju rubova gaznog sloja, a koji se najčešće događa zbog oštre vožnje u zavojima. Naime, rubovi se ljeti doslovno tope kada vozite brzo u zavojima, pa možete i sami uvidjeti da krajem ljeta budu ispucani i dobrano izlizani. Treba paziti i na taj dio, jer nije dovoljno imati samo “mesa”, “ripne”, “šare” ili kako već nazivate brazde na gaznom sloju, već su i rubovi jednako bitni, budući da su dodirna točka u zavojima.

Već sada proslavljeni crnogorski autoput

Jedna “lijepa” anegdota o zahtjevnosti vrućeg zraka po ljeti je upravo pušten promet na crnogorskoj autocesti. Naravno, problem je dug uspon na kojem slabo održavani automobili jednostavno ne mogu izdržati i dolazi do zapaljenja. Uzroka je više, a to su redom stari i začepljeni filter zraka, stara i popucana crijeva u motornom prostoru, ponajprije od usisa zraka, ali i vakum crijevi, ventilator koji ne radi ispravno ili djelomično, staro i potrošeno ulje koje više nema funkciju podmazivanja, već opterećuje motorom svojom zgusnutom strukutrom itd, razloga može biti mnogo, ali ovo su najčešći problemi loše održavanog vozila.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
80 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj