Jedan od najvećih vozača svih vremena, Juan Manuel Fangio, umro je na današnji dan prije dugih 27 godina. Argentinac je svima poznat po izvanrednom utrkivanju u Formuli 1, gdje je postigao ogromne uspjehe i postao jedan od najuspješnijih u tom sportu, unatoč tome što je odvozio samo 7 sezona.
Kao mladić je radio mehaniku svega i svačega, samo kako bi se što bolje naučio, a nakon toga je otvorio svoju radnju te postao vrlo cijenjen mehaničar. Drugi svjetski rat zaustavio je njegov razvoj ka utrkivanju koji je postao ozbiljan već 30-ih godina prošlog stoljeća, no ukazala se sretna zvijezda – general Peron. Taj je argentinski državnik uložio mnogo novca u automobilizam, gdje je kupljeno i nekoliko trkaćih modela. Fangio se iskazao kao daleko najbolji, samo je nizao pobjede, nerijetko i po 10 zaredom, stoga nije bilo pitanje koga poslati u daljnje utrkivanje. Pokazao je svu raskoš svog talenta i zavrijedio mjesto u Formuli 1, novoj seriji koja je svoj put započela 1950. godine u Silverstoneu.
Argentinac je ostavio neizbrisiv trag u F1, osvojivši pet naslova svjetskog prvaka, a dva puta je bio viceprvak. Možda je još fascinantniji podatak da je naslove osvojio s čak četiri momčadi, redom Alfa Romeo, Maserati, Mercedes i Ferrari. Takav podvig nije uspio postići niti jedan drugi F1 vozač, štoviše, maksimum su dvije momčadi za višestruke osvajače titula (Piquet, Prost, Schumacher i drugi).
I nakon F1 karijere Fangio je bio autoritet kojeg je malo tko mogao propitkivati, a dugo je bio i Mercedesov ambasador, pa ustvari, može se reći do svoje smrti, koja je nastupila 17. srpnja 1995. godine. Umro je u dubokoj starosti s navršene 84 godine. Počivaj u miru, El Maestro.
Morate biti registrirani i logirani za komentiranje.
Registracija traje 15 sekundi, a pomaže nam da portal zadržimo civiliziranim i kvalitetnim. Hvala.
Evo članaka nazad, već san se priboja da neće bit više.
Fangio je bija meštar svog posla, toliki da je ipak bija klasu bolji od vrlo nadarenog i puno mlađeg Stirling Mossa.
Obaveze u firmi i obitelj, jednostavno je nešto moralo pričekati. Bit će članaka, pogotovo nakon ljeta 🙂
Super 🙂