autopuls dio troškova podmiruje prikazom reklama i donacijama. Reklame nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Vožnja na zimskim gumama ljeti – dobra ili loša ideja?

Marko Rakić

Korisnički panel

Registriraj se

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portali su toliko posjećeni da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Da odmah odgovorim na pitanje iz naslova, pa ćemo se kasnije pozabaviti tom tematikom i rješiti što je ustvari problematično kod vožnje na zimskim gumama tijekom ljeta. Dobra ideja je za vozače koji nisu zahtjevni te ne voze sportski, pa tako ni ne koče naglo, njima će vožnja na zimskima biti sasvim ok i neće primijetiti nikakvu razliku u odnosu na ljetne. Ipak, jednu stvar treba imati na umu, a to je da zimske gume nakon ljeta ne koristite zimi, jer više nema svojstva koja pomažu na snijegu i ledu.

Loša je ideja za vozače koji voze nešto brže, naglije koče i vole brže kroz zavoje. Zimska se guma na vrućem asfaltu brže troši, kod naglijih kočenja je zaustavni put primjetno duži, a kroz zavoje ne pružaju optimalno prianjanje jer se vrte po mnogo vrućem asfaltu nego za što su namijenjene.

Stoga je odgovor na pitanje iz naslova da i ne, ovisi u koju skupinu vozača spadate.

Nipotšo nemojte voziti na ovakvim gumama, ovo nije slick 🙂

Doduše, ima još jedna stavka koju sjevernjaci (mislim na turiste koji dolaze iz njemačke, austrije i ostalih država) često upotrebljavaju – vožnja na zimskim gumama ljeti kako bi ih do kraja iskoristili. Naime, ako ste u jednoj zimi odvozili dosta kilometara i znate da vam ta guma neće izdržati sljedeću zimu, onda se ta guma ostavi na autu i tijekom ljeta se potpuno potroši. To nije loša praksa za nezahtjevne vozače, pogotovo što je guma uvijek nova, nije recimo stara 5 ili 10 godina kao na većini vozila na našim prostorima, pa se onda na takvim samoubilačkim saonicama voze u dalmatinskim gradovima. Uzmite u obzir da su u dosta naših gradova ceste dobro koliko i Linglong gume, dobivate recept za katastrofu.

I za kraj, pomoću ove fotografije lagano ću objasniti zašto je visoka ljetna temperatura problem za zimsku gumu. Ove male valovite rezove u zimskim gumama, e to visoka temperatura ukruti i više nemaju funkciju za koju su zaduženi, a to je prianjanje uz snijeg i led. One su na dodir mekane i vrlo savitljive, a nakon jednog “kvalitetnog” ljeta kao što je ovo su krute i više ne mogu obavljati funkciju za koju su zadužene. Zato, ako planirate voziti iduću zimu na zimskim gumama, skinite ih na vrijeme i tako očuvajte za sigurnu vožnju.

Izvor fotografije: automobili.ba
Marko Rakić
Pulsmedia autor
87 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

3 komentara

  1. Skoda Frantic Prikaži

    Loša ideja, generalno.
    Ovo raditi samo u slučaju da su zimske gume “odradile” svoju zadnju zimu (dakle, pred narednu zimu uzimate nove), i ako niste prezahtjevan vozač, ne “brzate” i ne pravite neku veliku kilometražu.

  2. Alfa Romeo limitmaker1 Prikaži

    …nemam što za dodati, to su i moja saznanja i razmišljanja o materiji, ali da pustim komentar imam gume sa slike kao zimske i kao ljetne na svom ‘trabantu’…ljetne doduše 18 a zimske 16…no tako sam dobio auto sa duplim felgama pa sam prvo zimske zamijenio a za ov sezonu i ljetne, kako sam na otoku zimske idu gore tek pred novu godinu a skidaju se već krajem 3-eg…