autopuls dio troškova podmiruje prikazom reklama i donacijama. Reklame nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Mercedesova sramota

Marko Rakić

Korisnički panel

Registriraj se

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portali su toliko posjećeni da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Mercedes je u rujnu 1997. godine na sajmu automobila u Frankfurtu predstavio nešto potpuno obrnuto od onoga što su do tada radili. A klasa je C segment vozila, iako se svojim dimenzijama lako mogao svrstati u B segment tog doba, stoga je to na prvu bilo još čudnije, u smislu zašto Mercedes ide biti pandam Renaultu Clio ili Volkswagenu Polo. Štoviše, bio je kraći od klasičnog vozila B segmenta, i to znatno, no odavala ga je širina, motorizacija i oprema. Bio je to i prvi Mercedesov auto s prednjim pogonom te poprečno postavljenim motorom. Iako nešto čudnijeg dizajna od uobičajenog hatchback, na prvu je bio dobro prihvaćen i željno se iščekivala prodaja. No, jedna stvar potpuno je poremetila cijelu situaciju i upalila sve alarme u Mercedesu.

Naravno, riječ je o testu agilnosti vozila (tzv. test sjevernog jelena) koji se odvio mjesec dana nakon predstavljanja vozila. Vodeći švedski auto magazin, Teknikens Värld, 21. listopada odradio je jedan takav test te se došlo do katastrofalnih događaja za Mercedes. Testiralo se s 4 osobe u vozilu te prtljagom u gepeku, praktički full load, izbjegavanje čunjeva pri brzini od 60km/h. U drugom pokušaju nastala je jedna od najpoznatijih fotografije u novijoj povijesti autoindustrije – A klasa se propela na dva kotača te skoro prevrnula na bok. Rezultat toga bilo je dvoje ozlijeđenih putnika i gotovo trenutno narušena reputacija Mercedesa.

Osjećaj u vozilu je zasigurno bio nenadmašan.

U vrijeme tog testa Mercedesov šef za cestovna vozila, Jürgen Hubbert, bio na sajmu automobila u Tokiu gdje se predstavljao dizajn novog pojma luksuza, čak i po Mercedesovim mjerilima – Maybach. No, čim su on i ekipa čuli za “lijepe” vijesti, sutradan su sjeli na avion za njemačku kako bi skrojili plan o spasenju ugleda firme. Svih 17 tisuća A klasa povučeno je nazad u salone kako bi se napravila dorada koja bi automobil učinila stabilnim.

Tako je ukrućen zadnji ovjes kako bi se dobilo na stabilnosti, no tu se dosta izgubilo na udobnosti, pa tako W168 nije pamtljiv kao udobni Mercedes. Također je uveden ESP sustav kao dio standardne opreme, što u Mercedesu nisu niti zamišljali da će takvo nešto morati napraviti za auto najniže klase, dok ste u to vrijeme morali nadoplatiti za mnogo skuplju E klasu. Dimenzije guma su izmijenjene, tj. stavljenje su gume nešto manjeg profila kako se auto ne bi valjao u zavojima. Ovim i još nekim drugim idejama obuzdana je Mercedes A klasa, koja je poslije ostvarila vrlo dobar prodajni rezultat (oko milijun i 100 tisuća prodanih primjeraka), ali nikad neće biti zapamćena po svojim vrlinama, već po ovoj gore fotografiji.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
122 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

4 komentara

  1. Skoda Frantic Prikaži

    Nije svejedno naletit na losa od pola tone. 🤔
    Zato je ludi Šved skoro i izvrnuo. 👏
    Kasnije je Niko Pulić, specijalno za Auto Klub, pokušao izvrnuti A klasu i rekao da samo totalni ludak to može uraditi.
    Ali, ta A klasa je već bila dorađena (nakon opoziva). 🤫😉

  2. Alfa Romeo limitmaker1 Prikaži

    …mercu tad baš nije išlo što se reputacije tiče, lady d je poginula u najsigurnijem autu na svijetu a par godina kasnije i dizajner trussardi također vozeći merc…a otprilike tada su počeli ‘fušariti’ s autima gurajući se u sve segmente…žena mi ima w169 i eto ima 2,0 dizel u autu za grad…nisam ni mislio da je neki vozački auto ali podupravljanje je izraženo, na autu sve radi i iz druge ruke ga je uzela (možda i više, s obzirom da je uvoz), auto je solidan i čvrst ali nije baš dojam merca, ima puuuno plastike posvuda, koja je doduše dobra, ali platio si merc u startu a ne npr clio ili punto…koliko god imao kilometara ( došao je sa 169k na satu) auto je u dobrom stanju za godište no sklon sam vjerovati da je uvoznik imao sreće jer sve odgovara opisu a viđao sam ih u puno lošijem stanju usporedivih godišta…

    • BMW Marko Rakić Prikaži

      Nisam imao pojma da je Trussardi skončao u Mečki, hvala na info.

      W169 je ustvari skroz dobar i zahvalan auto, isto recimo kao i Laguna III, ali zbog reputacije koju je imao prethodnik nisu prošli najbolje na tržištu.

Trenutno popularno