Nekada davno, u automobilima viših klasa (poglavito D, E i F segment) koristilo se zaista mnogo izolacijskog materijala i to se moglo osjetiti. Primjerice, BMW je 80-ih uložio sav trud kako bi s drugom generacijom sedmice srušio danas kultnu S klasu (kodne oznake W126). U tom su naumu i uspjeli, a jedan podatak o tome koliko nisu štedjeli govori i masa izolacijskog materijala – čak 63kg razne guste pjene, sabijenog bitumena i višeslojnog prozračnog tepiha bilo je zapakirano u BMW 7 E32. Nije ni petica tih godina (E34) bila puno lošija – brojila je ukupno 51kg izolacijskog materijala.
Primjera radi, danas najprodavaniji auto D segmenta, VW Passat generacije B8, uopće nema izolacijskog materijala kad skinete oplatu vrata, a ima tek nešto malo bitumena zaljepljenog na unutarnji dio lima kako bi se smanjila rezonantnost metala tijekom vožnje. Vratimo se samo dvije generacije nazad, na Passat B6 koji je predstavljen 2004. godine (10 godina prije modela B8), u vratima ćemo pronaći gustu pjenu koja lijepo anulira buku, uz naravno bitumen na limu za zaštitu protiv rezonancije lima. O nižim klasama ne treba niti trošiti riječi, dovoljno je malo se provozati i sve je jasno.
Danas proizvođači koriste sve blagodati moderne tehnologije gdje uspijevaju raznim trikovima (utišavanje ovjesa primjerice) sakriti nedostatak izolacijskog materijala u vozilima. Jedna od olaktnih stvari je aerodinamički koeficijent koji je kod limuzina doveden gotovo do savršenstva. Vanjske linije i aero crte po vratima, haubi i bočnim branicima doprinose lakšem strujanju zraka oko vozila, stoga je puno teže primijeiti da vam auto i ne nosi posebnu količinu bilo kakvih materijala za upijanje buke.
Srećom, danas postoji mnogo načina kako možete izolirati svoj automobil, a puno toga možete izvesti i sami, kao što je umetanje izolacijske spužve. Bitno je napraviti dobar raspored i ne nabijati previše, kako bi postojala “koliko toliko” prirodna atmosfera. Umetanje raznih folija ili bitumena na sami lim automobila je možda bolje ostaviti za stručnu osobu, jer je potrebno imati dobar alat kako bi se pravilno zalijepilo, ali i iskustvo rada na raznim izvedenicama auto limarije.
Morate biti registrirani i logirani za komentiranje.
Registracija traje 15 sekundi, a pomaže nam da portal zadržimo civiliziranim i kvalitetnim. Hvala.
…gdje su nestali auti općenito bila bi bolja tema…hehe
Vjeruj mi da mi je palo na pamet pisati o tome, ali opet gledam da ne budem prekritičan 🙂
Nažalost, ako pogledaš realnu sliku današnjih novih automobila, malo što osim egzotike ili neke sportske serije ti djeluje primamljivo.
Ma komplet društvo (čovječanstvo) je otišlo u vraga vražijeg (u svim svojim porama i segmentima), pa tako i auta, jbga 🙄😒