autopuls dio troškova podmiruje prikazom reklama i donacijama. Reklame nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Gdje je nestao izolacijski materijal u modernim automobilima?

Marko Rakić

Nekada davno, u automobilima viših klasa (poglavito D, E i F segment) koristilo se zaista mnogo izolacijskog materijala i to se moglo osjetiti. Primjerice, BMW je 80-ih uložio sav trud kako bi s drugom generacijom sedmice srušio danas kultnu S klasu (kodne oznake W126). U tom su naumu i uspjeli, a jedan podatak o tome koliko nisu štedjeli govori i masa izolacijskog materijala – čak 63kg razne guste pjene, sabijenog bitumena i višeslojnog prozračnog tepiha bilo je zapakirano u BMW 7 E32. Nije ni petica tih godina (E34) bila puno lošija – brojila je ukupno 51kg izolacijskog materijala.

Sedmica E32 bila je prava revolucija iz BMW-a s mnogo tehnički inovativnih rješenja. Zbog ovog je modela Mercedes odgodio predstavljanje S klase (W140) za par godina kasnije.

Primjera radi, danas najprodavaniji auto D segmenta, VW Passat generacije B8, uopće nema izolacijskog materijala kad skinete oplatu vrata, a ima tek nešto malo bitumena zaljepljenog na unutarnji dio lima kako bi se smanjila rezonantnost metala tijekom vožnje. Vratimo se samo dvije generacije nazad, na Passat B6 koji je predstavljen 2004. godine (10 godina prije modela B8), u vratima ćemo pronaći gustu pjenu koja lijepo anulira buku, uz naravno bitumen na limu za zaštitu protiv rezonancije lima. O nižim klasama ne treba niti trošiti riječi, dovoljno je malo se provozati i sve je jasno.

Danas proizvođači koriste sve blagodati moderne tehnologije gdje uspijevaju raznim trikovima (utišavanje ovjesa primjerice) sakriti nedostatak izolacijskog materijala u vozilima. Jedna od olaktnih stvari je aerodinamički koeficijent koji je kod limuzina doveden gotovo do savršenstva. Vanjske linije i aero crte po vratima, haubi i bočnim branicima doprinose lakšem strujanju zraka oko vozila, stoga je puno teže primijeiti da vam auto i ne nosi posebnu količinu bilo kakvih materijala za upijanje buke.

Primjer kako se na vratima nalazi bitumen, a na unutarnjoj strani oplate spužva koja upija buku.

Srećom, danas postoji mnogo načina kako možete izolirati svoj automobil, a puno toga možete izvesti i sami, kao što je umetanje izolacijske spužve. Bitno je napraviti dobar raspored i ne nabijati previše, kako bi postojala “koliko toliko” prirodna atmosfera. Umetanje raznih folija ili bitumena na sami lim automobila je možda bolje ostaviti za stručnu osobu, jer je potrebno imati dobar alat kako bi se pravilno zalijepilo, ali i iskustvo rada na raznim izvedenicama auto limarije.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
97 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

3 komentara

  1. Alfa Romeo limitmaker1 Prikaži

    …gdje su nestali auti općenito bila bi bolja tema…hehe

    • BMW Marko Rakić Prikaži

      Vjeruj mi da mi je palo na pamet pisati o tome, ali opet gledam da ne budem prekritičan 🙂

      Nažalost, ako pogledaš realnu sliku današnjih novih automobila, malo što osim egzotike ili neke sportske serije ti djeluje primamljivo.

      • Skoda Frantic Prikaži

        Ma komplet društvo (čovječanstvo) je otišlo u vraga vražijeg (u svim svojim porama i segmentima), pa tako i auta, jbga 🙄😒

Trenutno popularno