autopuls dio troškova podmiruje prikazom reklama i donacijama. Reklame nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Fiat Grande Punto – nekadašnji spasitelj talijanskog giganta

Marko Rakić

Korisnički panel

Registriraj se

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portali su toliko posjećeni da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Bilo je samo jedno pitanje prije predstavljanja Grande Punta – hoće li na prvu osvojiti izgledom? I uspio je, itekako! Simpatični Talijan svidio se mnogima te spasio marku od propadanja. Prema riječima tadašnjih čelnika kompanije, da grande Punto nije postigao uspjeh, Talijani bi stavili ključ u bravu. Nažalost, ne može se reći da su u Fiatu bili poneseni ovim uspjehom, budući da marka već dugo godina nema praktički nikakav identitet. Ipak, da ne bude sve mračno u talijanskoj autoindustriji, prisjetimo se malo nekoć ponajboljeg gradskog automobila. .

Fiat Punto druge generacije bio je veoma dobar automobil, no brz napredak ostalih automobila iz B segmenta natjerao je Talijane da novu generaciju skroje što brže. Skok kakav se rijetko viđa kod istih modela u klasi dogodio se kod Punta u vidu čak 23cm dužeg automobila nego što je bio Punto 2 1999. godine. Rezultiralo je to prostranijom kabinom, većim gepekom, ali i većom sigurnosti, pa je na Euro Ncap testu grande Punto osvojio 5 zvijezdica, što je bio izniman uspjeh i veliki korak naprijed u B segmentu.

1.9 Sport verzija izdvajala se malim spojlerom na gepeku, spuštenim ovjesom, sportskim sjedalima i agresivnijom prednjom maskom.

Osim dopadljivog dizajna, grande Punto dobio je solidnu paletu motora, kako za one zahtjevne, tako i za one kojima segment motorizacije nije važan dio vozila. Vrh ponude bili su 1.9 motori, ali dizeli, u verzijama sa 120 i 130 KS, što je bilo i pomalo čudno za tako nisku klasu vozila. Ipak, najbrži je bio 1.4 T-Jet koji je zbog mnogo manje mase od velikog turbo dizela isporučivao bolju agilnost kroz zavoje te ubrzanja. Okosnicu prodaje su činili osnovniji modeli, što je bilo i za očekivati, a svakako su najprodavaniji bili 1.2 benzinac i 1.3 dizelaš.

Interijer Grande Punta mnogo je drugačiji nego u prethodnoj generaciji, odiše ozbiljnošću i s više opreme.

Karijera Grande Punta trajala je, kroz dva redizajna, sve do 2018. godine, kada ga Talijani zauvijek povlače iz ponude. Punto nikad nije bio najbolje vozilo u svojoj klasi, no pokazao se kao iznimno zahvalan za svoje vlasnike. Kvaliteta izrade uvijek je bila na solidnom nivou za B segment, motorizacija je također bila dobra, dok ono najbitnije, troškovi održavanja bili su zaista maleni i to je ono čime je Fiat osvojio kupce. Punto je na našim prostorima ostao sinonim za malo, štedljivo i dobro.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
98 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

7 komentara

  1. Alfa Romeo limitmaker1 Prikaži

    …kao vlasnik 1gen, česti vozač 2 gen sa velikim iščekivanjem sam dočekao 3 gen…i ostao razočaran…slabašni motorčići ( punto 1 sporting imao je 1,2 86ks malu raket u sebi a i moj 55 prazan je bio sasvim ok)…1,4 77 ks? Say whaattt?…kao što priče o spašavanju porschea nisam pušio, ovu o puntu još manje….loš auto, reciklaža reciklirane boce plastike…imajte na umu da ja volim talijane….

    • BMW Marko Rakić Prikaži

      Punto 1 sporting je imao samo 900kg, pa je s tih 86KS išao oko 11 sekundi do stotke, dok ovaj 1.4 sa 77ks u Puntu 3 ide za nekih dvije sekunde više, ali i 125kg više, tako da to nije tako loš rezultat. Stvar je u tome što je grande punto puno uglađeniji auto od originalnog punta pa se ne ljulja toliko naprijed nazad pri ubrzanju ili kočenju.

      Što se tiče izrade se slažem, moglo je to biti malo bolje na nekim poljima, ali mislim da overall auto nije loš, u dosta njih sam se vozio i niti jedan nije bio šuškav ili prolupan.

      • Alfa Romeo limitmaker1 Prikaži

        …1 gen je bila gotovo predvodnik klase, jeftin, prostran za svoju veličinu, jednostavan za održavanje, fire motori koji trpe sve i svašta, moderan (tada) dizajn…2 gen je malo konzervativnija ali opet bolje opremljena, dobri motori …3 gen je fiatov pokušaj 2 auta u 1…nit stilo, nit punto…bazni motori zastarjele koncepcije (1,4 je bio dost velik potrošač 8l cca)…i mužnja tog auta je trajala duboko u 2010-te…marchionne je samo odugovlačio i zapravo nije izbacivao nove modele već ‘refreshao’ postojeće unedogled…rezultat?…fiat je nestao iz svih segmenata osim A….ako i nije nestao marginalizirani sudionik je bio…ja sam generalno veliki kritičar talijanske auto industrije jer je familija agnelli od svjetskog lidera iz 70-tih dovela fiat na razinu 3 županijske lige ….

  2. Skoda Frantic Prikaži

    Ma dvojka je najjača 💪
    Nevjerovatno koliko ih je na ulicama (barem u BiH) i u kakvom su generalno stanju (dobrom / vrlo dobrom / odličnom), pogotovo u poređenju sa nekim puno razvikanijim imenima auto industrije.
    A radi se o “talijanskom smeću”.
    Nakon 20-ak godina pokazuje se kao bolje auto od Fabie, Pola, Clia, 206-ice…. istog godišta, uz to je (bio) jeftiniji od pomenutih, uz redovito bolju opremu.
    1,2 8V je nepoderiv. Najdugovječniji i najpouzdaniji mali benzinac sa 8V.

    Vjerujem je i da je trojka nastavila u sličnom tonu.
    Šteta što je Fiat odustao od tog modela.

    • BMW Marko Rakić Prikaži

      I u dalmaciji je tako, ima jako puno Punta i sve se neloše drže. Mana im je što zna otić boja, ali s obzirom na cijenu auta to i nije tako čudno, jer takvih slučajeva zna biti i kod dosta skupljih modela. Zet je imao dvojku nekih 6 godina, sasvim so,idan auto i mali potrošač. Doduše, nije bio neki pojam brzine, ali ne može sve za male pare 🙂

  3. Mitsubishi senna66 Prikaži

    1.2 8v je po meni mozda i najbolji europski benzinac ikada.

    1.3 MTJ dizel znam pronaći na oglasima sa jako puno kilometara pa pretpostavljam da je jako pouzdan i dosta je jeftin za održavanje, potrošnja 4.5-5 litara. Isti motor je išao u Corsu D ako se ne varam. Dosta je bilo skeptika kada su dolazili mali dizelaši, ali evo ih, idu jako dan danas.

    Uglavnom Grande Punto mi je uvijek bio oku ugodan.

    • BMW Marko Rakić Prikaži

      Ti dizeli su ustvari jako dobri motori i upravo to, vrlo jeftini za održavanje pa je prodaja cvijetala.. A Punto je i vrlo solidno išao s njim, a pritom je potrošnja stvarno bila smiješna. Mogao si ga voziti baš žustro po otvorenoj cesti (naravno, žustro koliko 90ks dozvoljava) i potrošnja bi teško išla iznad 5.5 litara.