Ova nekad slavna marka, poznata po vrlo dobrim automobila pristupačne cijene, danas je potpuno neprepoznatljiva i utopljena u sivilo autoindustrije. Imena modela Kadett, Manta, Commodore, Omega, Senator još uvijek odzvanjaju u ušima auto zaljubljenika, a kako i ne bi kad se radi o kultnim modelima koji su imali svoj značaj i težinu kad su bili aktualni. Uz sportski karakter, Opelovi modeli visoke klase bili su sinonim za luksuz, i ne samo da su parirali BMW-u i Mercedesu, već su neke stvari bile i bolje, o čemu ću pisati detaljnije kad budu članci o nekim Opelovim modelima.
Inžinjering njemačke firme je u 80-im i 90-im godinama prošlog stoljeća bio u samom vrhu autoindustrije. Njihove motore krasila je kvaliteta izrade i niska potrošnja u odnosu na konkurenciju, što ukazuje na vrlo pedantan posao na tom području. Naravno, kako to i ide uz limuzine s uzdužno postavljenim motorom, pogon je bio na stražnjoj osovini, što je još jedna vrlina koja je obogatila vozna svojstva Opela tog doba.
Vrijedi spomenuti i model Lotus Opel Omega, koji je nastao u suradnji sa slavnom britanskom firmom koja je proizvodila sportske automobile vrlo niske mase i vrhunskih voznih svojstava. Omega je već sama po sebi kao model bila uspjeh, bilo je sportskijih verzija sa šestocilindričnim motorima, a onda je predstavljena ova luđačka verzija koja je i danas vrlo brz automobil, a cijene očuvanih primjeraka je možda i bolje ne gledati, čisto radi zdravlja 🙂
Da to stavimo u današnju perspektivu, zamislite da Opel na tržište izbaci sportsku limuzinu koja je najbrža na svijetu! Nešto što je brže od Audija RS6, BMW-a M5 ili Mercedes E63 AMG? E pa upravo to je Opel napravio s ovim modelom, tada najbržu serijsku limuzinu na svijetu, auto kojem su se svi divili i koji je proizveden u tek 950 primjeraka, što ga čini iznimnim raritetom sportskih oldtimera na svjetskim oglasnicima.
Kroz par dana krećemo sa serijalom “Najbolji Opel modeli” u kojem ću detaljnije proći nekoliko najboljih primjeraka koji su sišli s proizvodnih traka nekad giganta autoindustrije.
Morate biti registrirani i logirani za komentiranje.
Registracija traje 15 sekundi, a pomaže nam da portal zadržimo civiliziranim i kvalitetnim. Hvala.
Kakva mašina 💪
Sjećam se uporednog testa vs. 911 Turbo, od prije 30 i koju godinu.
Bome, “nadigrala” je Omega tada 911-ku.
Zlobnici bi rekli da je imala je 57ks i preko 100Nm više, ali ja bi dodao i da je bila teža 200kg od Porschea.
Ubrzo nakon toga, svjetlo dana je ugledao Porsche 911 Turbo S….😉
O da da, samo takav stroj je bio taj auto. Porsche je, naravno, morao odgovoriti 🙂
Eh to je bio Opel. Držali su se dobro još sa Astrom G i H te Corsa C i D. Jeftino održavanje i uglavnom jako dobra pouzdanost. Sve nakon toga po meni je kraj Opela. Ovo danas je katastrofa. Vrlo blijed brend.
Svega sam se naslušao od službenih servisera za Insigniju, Mokku i ostatak novijih modela.
Taj period je Opel odlično odradio, točnije kraj 90-ih i početak 2000-ih. Zadržali su solidan kvalitet izrade, a i dalje si mogao dobiti dobar auto za relativno male pare i kako kažeš, jeftino održavanje uz dobru pouzdanost.
Što se tiče novih modela, gledao sam za sestričnu Astru K. Nažalost, nemam komentara, osim da je to jako loše za tu cijenu.
…slažem se s napisanim, nekad veliki respect za neke modele a pogotovo za ovaj, a danas nebi u opela ni mrtav a doduše ni nemaju što za ponuditi meni dinosauru…
…ima novih opela ‘i u mom selu’ a neke sam i pobliže pogledao, ono jeftilen teški od izrade i dizajna, neugledno, neprivlačno, potpuno izgubljen identitet marke…užas jedan…
…krajem 90-tih kolegi s faksa je brat kupio novu vectru b…to je tada ( u odnosu na vw passat b5) izgledalo kao korejska jeftina konkurencija a danas je 10 puta gore…
…najgore po meni je taj gubitak indentiteta, kad računovođe preuzmu firmu, tada piši kući propalo…i to vrijedi za sve auto marke…
To je nažalost problem svih firmi, ekonomisti koji gledaju što veći profit, a ne zanima ih krajnji proizvod i kako će se dizajneri i inženjeri izboriti da naprave auto u budžetu.
Da, Passat B5 je avion za Vectru. To je ustvari početak kraja Opela.
Opel je bija nešto u auto industriji, isto ka i Citroen šta san maloprije napisa.
Mantu san uvik volija a Lotus Omega je i dan danas pojava. Ja mislin da to dovoljno govori o tome kakav je to auto bija