autopuls dio troškova podmiruje prikazom reklama i donacijama. Reklame nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Najbolji Opel modeli – Diplomat

Marko Rakić

Korisnički panel

Registriraj se

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portali su toliko posjećeni da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Tijekom 70-ih, 80-ih i dijelom 90-ih godina prošlog stoljeća Opel je slovio za najboljeg njemačkog proizvođača luksuznih automobila nakon Mercedesa i BMW-a. Tu reputaciju Opel je stekao još mnogo prije s modelima Kapitan i Admiral, a onda je 1964. predstavio KAD (Kapitan, Admiral i novi Diplomat) – projekt znan pod big three od Opela, odnosno najbolje od kompanije iz Russelsheima na Majni. Bio je to nastavak proizvodnje automobila visoke klase kojim su parirali Mercedesu, a nakratko i nadmašili model koji je bio na odmaku, no godinu kasnije stiže W108 i Mercedes ponovno okreće stvari u svoju korist. Kompletnija motorizacija i bolji automatski mjenjači ponovno su napravili razliku, a i po pitanju luksuza je W108 bio korak više od Diplomata.

Coupe je imao značajno drugačiju liniju od klasične izvedbe.

Prednost Diplomata, kao i svih ostalih modela u Opelovoj ponudi, bila je dobra cijena. Diplomat nije nudio puno manje od S klase W108, no zato je koštao znatno manje. Motorizacija se sastojala od dva redna šestaka te dva V8 mala bloka od Chevroleta (prvotno je išao 4.6, a nekoliko godina kasnije razvijen je 5.4). Problem tog motora bio je automatski mjenjač sa samo dvije brzine, pa je Diplomat bio pomalo spor unatoč sasvim solidnom broju konjskih snaga (190 te snažnija verzija 230) za to vrijeme. Baš u to vrijeme izlaska S klase Opel je izbacio Diplomat Coupe i to u vrlo ograničenoj seriji od samo 347 komada, pa je tako iznimno cijenjen, ali i skup na tržištu rabljenih vozila.

Šarmantan interijer bio je Opel “masterpiece” tih godina.

1969. došao je kraj proizvodnje prve generacije te je na scenu nastupio Diplomat B. Najveće novosti bili su ojačana šasija uz bolji aero koeficijent, nezavisni ovjes na stražnjoj osovini i automatski mjenjač s tri brzine. Paleta motora ponovno je bila redni šestak i V8, s tim da se u ponudi našao i ručni mjenjač s četiri brzine, dok su automatici bili raziličiti, budući da je onaj na snažnijem motoru morao podnijeti veći okretni moment.

Opel Diplomat B, zadnji model visoke klase nekadašnje izuzetne kompanije.

1973. Opel je ponudio verziju s produženim međuosovinskim razmakom, sve kako bi što bolje konkurirali Mercedesu, koji je bio poprilično van domašaja s novopredstavljenim W116. Nažalost, prodajni rezultati novog modela nastavili su pad interesa za ovim modelom, pa je Opel 1977. odlučio ugasiti program visoke klase (F segment) te se okrenuti pristupačnijem modelu koji bi mogao postići bolje rezultate. Iz te priče nastao je Opel Senator, junak kojeg ćemo vidjeti u idućem nastavku.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
122 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

4 komentara

  1. Alfa Romeo limitmaker1 Prikaži

    …ovo je bilo prije mog doba a koliko rijetko je bilo za vidjeti nekog w116 ovog mislim da nikad nisam vidio uživo…mala opaska samo za sve proizvođače luksuznih auta, ljudima koji imaju para nije problem platiti kvalitetu pa i dvaput više…
    …citat iz filma ‘Contact’ s Jodie Foster : why spend billions on one (onaj kotač s kojim je putovala u svemir, budućnost, prošlost, ne sjećam se točno radnje) when you can build two, three times more expensive!!!

    • BMW Marko Rakić Prikaži

      Davno doba zaista, ali meni vrlo zanimljiv model.
      Što se tiče te izreke, imaš onaj dio ljudi koji bi htjeli takav auto, ali im taman fali nešto para. Mislim da je Opel ciljao na takve kupce i to je očito funkcioniralo do nekog doba.

  2. Volvo Votka Prikaži

    Opel se pretvorija u ništa.
    Zanima me članak o Senatoru, dida ga je vozija i kako on kaže “najbolji auto koji je ikad ima”.

Trenutno popularno