Vožnja u vrućim ljetnim mjesecima zna biti pravi pakao za poneke automobile, a posebno one starije proizvodnje i lošije održavane. Ipak, i kod novijih automobila treba paziti na određene stvari, a to su sljedeće:
1) Niski okretaji – Koliko god vam putno računalo sugeriralo da pri 2000 okretaja u četvrtoj ubacite u petu, nemojte to raditi u ljetnim mjesecima. Već ćete na sam stisak gasa u višoj brzini osjetiti da auto nevoljko brunda i da traži više okretaje, jer većina današnjih motora s tri ili četiri cilindra ne može povući iz preniskih okretaja. Stoga ostavite automobil u brzini kojoj jest, današnja izolacija auta i kultiviranost motora sigurno vam neće prouzrokovati visoku buku u kabini zbor par okretaja više.
2) Gašenje klima uređaja prije gašenja vozila – Kako biste se rješili neugodnog mirisa koji se osjeti kad upalite klima uređaj, napravite to da klimu ugasite nekoliko minuta prije gašenja vozila, kako bi se u kabinu otpustio sav ohlađeni zrak. Kada počne puhati topliji zrak, znači da je proces odrađen. Još jedna stvar – mijenjate barem jednom godišnje filter kabine. Prvo zbog zdravlja, a a drugo zbog toga da se auto manje napreže te da se ventilacija odvija bez smetnji zbog začepljenog ili suviše prljavog filtera.
3) Ubrzano trošenje guma – Točnije, radi se o ubrzanom trošenju rubova gaznog sloja, a koji se najčešće događa zbog oštre vožnje u zavojima. Naime, rubovi se ljeti doslovno tope kada vozite brzo u zavojima, pa možete i sami uvidjeti da krajem ljeta budu ispucani i dobrano izlizani. Treba paziti i na taj dio, jer nije dovoljno imati samo “mesa”, “ripne”, “šare” ili kako već nazivate brazde na gaznom sloju, već su i rubovi jednako bitni, budući da su dodirna točka u zavojima.
Jedna “lijepa” anegdota o zahtjevnosti vrućeg zraka po ljeti je upravo pušten promet na crnogorskoj autocesti. Naravno, problem je dug uspon na kojem slabo održavani automobili jednostavno ne mogu izdržati i dolazi do zapaljenja. Uzroka je više, a to su redom stari i začepljeni filter zraka, stara i popucana crijeva u motornom prostoru, ponajprije od usisa zraka, ali i vakum crijevi, ventilator koji ne radi ispravno ili djelomično, staro i potrošeno ulje koje više nema funkciju podmazivanja, već opterećuje motorom svojom zgusnutom strukutrom itd, razloga može biti mnogo, ali ovo su najčešći problemi loše održavanog vozila.
Komentiraj
Morate biti registrirani i logirani za komentiranje.
Registracija traje 15 sekundi, a pomaže nam da portal zadržimo civiliziranim i kvalitetnim. Hvala.