autopuls dio troškova podmiruje prikazom reklama i donacijama. Reklame nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Obična, XL ili run flat guma?

Marko Rakić

Korisnički panel

Registriraj se

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portali su toliko posjećeni da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Danas kada gledate ponudu guma, neke oznake izgledaju vrlo zbunjujuće, osobite za one koji ne stignu toliko pratiti tu tematiku. Nije bilo davno kad su se gume kupovale isključivo preko dimenzije, bez da se gleda indeks brzine, nosivosti, kad je guma proizvedena i druge stvari. Indeks nosivosti iskazan je u dvo ili troznamenkastim znamenkama.

Kako definirati koja je obična guma za vozilo. Nema nekakvog naziva za nju (kao recimo XL, iako ni to nije definirano), no objašnjenje bi bilo da je to guma najniže moguće nosivosti u toj dimenziji. Primjerice, 195/65/15 i nakon toga ide oznaka 91, što označava nosivost od 625kg po gumi. To je najniža dostupna nosivost za tu dimenziju, dok je 95 najveća, te se smatra XL gumom za tu dimenziju. Ona pak može podnijeti opterećenje od 690kg (ustvari puno više može podnijeti, no 690 je deklarirano), a razlika u odnosu na onu manje nosivosti je ta što ima pojačanu bočnicu. Rezultat toga je nešto manja udobnost, pa slobodno za osobno vozilo uzmite gumu koja nije XL, jer sigurno nećete natrpati više od jedne tone tereta u nekakvog Golfa ili slično, gdje se koriste gume ovakvih dimenzija.

Mali tumač pojmova na gumi. Izvor: fotointegrator

Run Flat je druga kategorija praktički, budući da se te gume znatno razlikuju od gore navedenih. Osim čvršće strukture same gume, gazni sloj je napravljen u više slojeva i bočnica je mnogo deblja od XL gume, što joj omogućuje da bude iznimno izdržljiva kad je u pitanju nalet na oštre predmete koji buše gumu. Također, možete voziti na potpuno ispuhanoj gumi do nekih 80 km/h, što je također prednost. No, sa sobom donose mnogo nedostataka u odnosu na klasične balonke, a to su:

  • Manja udobnost
  • Veća buka u vožnji
  • Veoma slabo naginjanje u zavojima, što ometa procjenu gdje je limit vozila
  • Viša cijena

Ovakve gume često nalazimo na BMW-u, Mercedesu, Miniju, Audiju, Lexusu, Caddilacu i još ponekim markama, ustvari uglavnom na premium brendovima. E sad, koliko je vožnja na takvim gumama premium, to procijenite sami. Meni je bila ispod razine ekonomik, stoga sam ih bez razmišljanja zamjenio za tipične balonke. Davno je najavljivano da će run flat guma biti budućnost, no ne izgleda da se ostali proizvođači baš otimaju za takav tip. Navijajmo za povratak balonki i rezervne gume ispod gepeka 🙂

Marko Rakić
Pulsmedia autor
87 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj