Pitanje je ovo koje vrlo vjerojatno muči sve proizvođače automobila – u kojem će smjeru ići autoindustrija? Godina 2022. obilovala je izdavanjem potpuno električnih vozila te još više hibrida, novim zakonskim propisima, zabranama vožnje vozila sa SUS motorom, ali i neslaganjima među proizvođačima te velikom skepticizmu prema potpuno električnoj budućnosti.
BMW je eksperimentirao s vozilom na vodik te su nedavno rekli da imaju potpuno funkcionalno vozilo pogonjeno na takav način, no to i nije neka novost ako ste malo pratili situaciju oko pogona na ovaj nemetal, jer istraživanja sežu duboko u prošlo stoljeće, dok je prvi model na ovakav pogon predstavljen 1996. godine. Problem su ustvari ogromni lobiji u svijetu i sad izgleda kao da se više ni sami ne mogu dogovoriti što bi htjeli i kako bi željeli da izgleda budućnost auto industrije.
Iako su cijela javnost, eco udruge i ostali (neupućeni u tematiku i pravo zbivanje stvari) za potpuno električnu budućnost, to nije ostvarivo kroz kratko vrijeme i pitanje je hoće li ikada moći biti ostvarivo. Ako je plan to ostvariti na trenutnim postignućima i načinu proizvodnje električne energije, onda će se, kako je pisao određen broj njemačkih medija, urušiti cijeli sustav, ili barem dio sustava, jer planovi nisu održivi. Prezahtjevni su za trenutnu mrežu, a to nam govori i nedavni primjer iz švicarske, gdje su vlasnicima električnih vozila poručili da će zabraniti njihovo punjenje ako dođe do nestašice električne energije. Odlično, zar ne? Pogotovo ako ste se pouzdali u obećanja “zelenih” kako će cvjetati ruže za vlasnike električnih automobila.
Ruže ne cvijetaju (pogotovo zimi) kad je potrebno zagrijati kabinu vozila, pa onda brojke kojima se proizvođači hvale naglo padaju, pa nasmijani korisnik električnog vozila više i nije tako sretan. Tada više na jednom punjenju ne možete prijeći deklariranih 350km, nego možda 250, pa se vaš put iz primjerice Zadra do Zagreba pretvori u noćnu moru, jer više ne možete s jednim punjenjem doći na odredište, pa morate gubiti vrijeme na punjenje, a tek je to problematika na kvadrat. Punjača je i dalje malo, brzih punjača je još manje, a šlag na tortu su kvarovi na punionicama koji nisu rijetkost. A višnja na tom šlagu su drugi korisnici, koji također trebaju napuniti vozilo gdje i vi.
Pa, sretno nam svima 🙂
Morate biti registrirani i logirani za komentiranje.
Registracija traje 15 sekundi, a pomaže nam da portal zadržimo civiliziranim i kvalitetnim. Hvala.
Zima ispoljava taj problem električnih auta i nekako mislin da će se o tome pisat narednih miseci. Osobno nisan ljubitelj strujkana, eventualno neki hybrid.
Vjerojatno će se pisati više o tome jer ima još ohoho zime, a kabinu auta treba nekako zagrijati.
Kamo dalje rođače…… 😉
Sad bi malo piškili, pa bi malo kakili, a u stvari ne znaju bi li piškili ili kakili 🤣
Čitam neki dan, Toyoda (iz Toyote, jel) se zadnji oglasio u vezi (potpune) elektrifikacije i “izrazio veliku sumnju u potpuno električnu budućnost autoindustrije”.
Tko zna kamo dalje, izgleda da više ni sami ne znaju gdje bi.
I Volvo je isto priznao da su se malo zalteili s prognozama za električnu budućnost i da to baš nije ostvarivo. No shit 🙂
….teško je pohvatati konce što se tu sve događa, nekako generalno mislim da su eu šefovi autoindustrija (za koje gotovo sve smatram da su retardirani idioti) kad su uvidjeli da teslu podržava beskonačno amer. vlada zatražili pare i od svojih vlada za el aute…to nažalost im se nije odvilo kako su mislili jer sad može štampat dolare koliko hoće za razliku od eu…tako da su im auti generalno loši i prekineski…oni su svi znali da je to neodrživo ali su odlučili zabiti glavu u pijesak na račun umjetnog pumpanja novca….o zaduženosti istih kompanije prije corone neću ali uglavnom su svi bili na rubu litice osim možda bmwa koji je bio 2m od iste….
Jako je teško sve pohvatati, ali mislim da će se situacija morati izbistriti vrlo brzo, jer na ovako neuredan način ne može dugo trajati.